برنامه پنهان آمریکا برای ترور فرماندهان واگنر

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که آمریکا طرحی محرمانه‌ را برای ترور فرماندهان شرکت نظامی-خصوصی واگنر در آفریقا داشته است.

اسناد درز یافته نشان می دهد مقامات آمریکا در نظر داشته اند تا افسران ارشد شرکت "واگنر" که یک شرکت نظامی خصوصی روس است را در تلاش برای مهار نفوذ فزاینده آن در آفریقا ترور کنند.

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد، اسنادی که توسط یک نگهبان آمریکایی فاش شده است حاوی پرونده‌هایی است که سناریو‌های متعددی را برای تلاش‌های هماهنگ‌ شده آمریکا و متحدانش برای اخلال در عملکرد واگنر مطرح کرده است که از جمله آن، ترور فرماندهان این شرکت نظامی بوده است.

 طبق این اسناد، آمریکا همچنین در نظر داشته تا اطلاعاتی را برای کمک به اوکراین برای کشتن فرماندهان واگنر در آفریقا فراهم کند. این اسناد حاوی شواهد کمی است که نشان دهد سیا، پنتاگون و سایر آژانس‌های آمریکا موفق شده باشند مانع سختی را مقابل واگنر ایجاد کنند. 

کشور‌های غربی مدت‌هاست که گروه واگنر را به گسترش نفوذ مخرب در آفریقا متهم می‌کنند. یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر خدمات ارائه شده توسط کارکنانش را به عنوان پیشبرد آرزو‌های ضداستعماری کشور‌های آفریقایی توصیف کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Finland
ناشناس
۱۷:۰۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
آمریکا = محرک و بانی و فتنه گر خر جنگ و کشتار و خونریزی
آخرین اخبار