ابراز نگرانی گوترش از احتمال گسترش درگیری‌های سودان

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد خطر آن وجود دارد که درگیری‌ها در سودان کل منطقه را فرابگیرد.

دبیرکل سازمان ملل متحد دوشنبه هشدار داد خطر آن وجود دارد که درگیری‌ها در سودان «کل منطقه و ماورای آن را فراگیرد». او بار دیگر برقراری آتش بس را برای دور کردن سودان از پرتگاه خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آنتونیو گوترش در شورای امنیت گفت: «خشونت باید متوقف شود. این خطر وجود دارد که خشونت اوضاع سودان را به آتش بکشد و کل منطقه و فراتراز آن را نیز دربرگیرد».

او تأکید کرد: سازمان ملل به «همراه شرکایش به تلاش‌ها ادامه می‌دهند تا هر چه سریعتر توقف دائم درگیری‌ها در سودان میسر شود».

گوترش گفت «ما با همکاری سازمان‌های بشردوستانه در منطقه و تغییر ساختار حضور خود در سودان به حمایت از مردم سودان ادامه می‌دهیم».

او تأکید کرد «واضح بگویم سازمان ملل متحد سودان را ترک نمی‌کند. برخی از مأموران سازمان ملل متحد در داخل و خارج سودان که شمار بسیاری از آن‌ها با خانواده‌های خود هستند مجاز هستند به طور موقت تغییر مکان دهند».

این مقام سازمان ملل متحد گفت: «من از همه اعضای شورا (شورای امنیت) می‌خواهم از نفوذ خود بر طرف‌ها استفاده کنند تا به خشونت پایان داده شود، نظم برقرار شود و راه به سمت انتقال دموکراتیک باز شود».

یک منبع دیپلماتیک انگلیس اعلام کرد که انگلیس نشست فوری سازمان ملل متحد را در این باره درخواست کرده است. این نشست قرار است روز سه شنبه برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار