مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری قزوین از رشد ۸۷ درصدی اعتبارات دهیاری‌های استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.

لیلا غریب مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری قزوین از رشد ۸۷ درصدی اعتبارات دهیاری‌های استان در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: میزان اعتبارات تخصیص یافته به دهیاری‌های استان قزوین در سال گذشته ۵۴۲ میلیارد تومان بود که نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۸۷ درصد افزایش داشت.

وی ادامه داد: ۵۰۷ میلیارد تومان از این میزان از محل قانون مالیات بر ارزش افزوده و ۳۵ میلیارد تومان نیز در قالب ماده ۵۸ و سایر اعتبارات به حساب دهیاری‌ها واریز شد.

مدیرکل امور روستایی و شورا‌های استانداری قزوین اضافه کرد: دهیاران موظف هستند مبالغ واریزی را در چارچوب آیین نامه مالی دهیاری، بخشنامه بودجه و بودجه مصوب با رعایت ضوابط و مقررات قانونی در محل‌های مورد نظر هزینه کنند.

وی افزود: همچنین در سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان به حساب ۲۴۶ روستای فاقد دهیاری واریز شده که این رقم در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۱ میلیارد تومان بوده است.

غریب اظهار کرد: اعتبارات واریزی به حساب دهیاری‌ها بر اساس سرانه جمعیتی طبق آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ برای عمران و آبادانی روستا‌ها واریز می‌شود.

وی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۲۶۳ میلیارد تومان از محل وصول مالیات بر ارزش افزوده به حساب دهیاری‌های استان واریز شده بود.

استان قزوین دارای ۸۷۴ روستاست که از این تعداد ۶۹۹ روستای بالای ۲۰ خانوار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.