ارزش کشفیات قاچاق در قم یک‌هزار درصد رشد داشت

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در فروردین‌ماه امسال تعداد پرونده‎‌های تشکیل شده در موضوع مقابله با قاچاق در بازار استان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۷۵ درصد و ارزش کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش‌از یک‌هزار درصد افزایش یافت.

سیاوش فولادی وندا ، با اشاره به عملکرد یک ماهه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: بازرسان این سازمان در فروردین‌ماه امسال ۴۷۸ مورد بازرسی در راستای جلوگیری از تخلف (عرضه، نگهداری و فروش کالای قاچاق) انجام دادند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم  افزود: از این تعداد بازرسی، ۱۹ مورد منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش ۴۰ میلیارد و ۹۸۲ میلیون ریال شد که ۱۹ مورد آن‌ها برای رسیدگی، به تعزیرات حکومتی استان معرفی گردید.

او ادامه داد: در همین رابطه کالا‌هایی نظیر سیگار و تنباکو، مواد غذایی، لاستیک، محصولات آرایشی و بهداشتی در جریان این بازرسی‌ها کشف و ضبط شد.

فولادی وندا گفت: همچنین بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم تعداد ۱۱۶ مورد تذکر و اخطار کتبی به واحد‌های خرده فروش دادند و ۳۲ گشت مشترک با دستگاه‌های نظارتی استان برگزار کردند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت قم  بیان کرد: بیشتر گشت‌های مشترک بازرسان این سازمان با دستگاه‌‎‌هایی نظیر تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و اطلاعات بسیج استان بوده‌است.

برچسب ها: صنعت ومعدن قم ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار