فرماندار خاش گفت: لوله گذاری طرح انتقال آب از کارواندر به خاش به طول ۷۲ کیلومتر با دبی آب ۴۵۰ لیتر بر ثانیه با اعتبار ۳۸۵ میلیارد تومان آغاز شده است.

صاحب گل صالحی اظهارداشت: طرح خط انتقال آب از کارواندر به خاش دستاورد بزرگ و مهم دولت برای مردم این منطقه محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: این طرح به طول ۷۲ کیلومتر و با دبی آب ۴۵۰ لیتر بر ثانیه اجرا می‌شود که سه ایستگاه پمپاژ و مخازن ذخیره آب ۲۱ هزار متر مکعبی دارد.

فرماندار خاش بیان کرد: بر حسب اعلام مسوولان شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان طرح آبرسانی از کارواندر به خاش با جمعیت ۲۰۶ هزار نفر در افق طرح مطالعه و نیاز آبی ۴۳۷ لیتر در ثانیه طراحی شده است.

وی بیان کرد: از آرزوهای دیرینه مردم شهرستان خاش بهره‌مندی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بوده و پس از سالهای طولانی چشم انتظاری هم‌اینک با حمایت‌های ویژه دولت سیزدهم شاهد اجرایی شدن این طرح هستیم.

صالحی افزود: برای تسریع در اجرای این طرح مهم ۲۲ کیلومتر لوله ۷۰۰ فولادی برای طرح خرید و تهیه، حمل و اجرای ۵۷ کیلومتر لوله فولادی ۷۰۰ و اجرای ۲۲ کیلومتر خط انتقال به مبلغ ۳۸۵ میلیارد تومان با شرکت سابیربین‌الملل انعقاد قرارداد شده است.

وی اظهارداشت: این طرح به دلیل محدودیت منابع مالی چندین سال معوق مانده بود که با پیگیری انجام شده، طی سال قبل مقرر شد با استفاده از تسهیلات ماده ۵۶ و سرمایه‌گذاری بانک مسکن کشور مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان انجام شود و هم اینک دارای ردیف بودجه‌ای بوده و افزون بر ۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی دارد.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار