نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی کرمانشاه که پیگیری‌های احداث آن از چندی قبل آغاز شده، اکنون در مراحل نهایی کار قرار گرفته است.

 با سفر مسئولین وزارت صمت به استان و نشست امروز (پنجم اردیبهشت) با مدیران و نمایندگان کرمانشاه در مجلس شورای، آخرین جزئیات طرح احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی نهایی شد.

در ابتدای این نشست اردشیر سعد محمدی مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات وزارت صنعت، معدن و تجارت به پروژه احداث نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی کرمانشاه اشاره کرد که ترکیب سهام‌داران آن مشخص شده و شرکت‌های مهمی از جمله شرکت ملی صنایع مس، شرکت توسعه سرمایه‌گذاری بانک ملی، شرکت تجلی، شرکت سرمدو ... سهامداران آن هستند.

وی از ثبت شرکت این نیروگاه با عنوان "نیروگاه پویای کرمانشاه" یاد کرد و ادامه داد: در هفته آتی اعضای هیات مدیره هم مشخص خواهند شد.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه اکنون کار جانمایی نیروگاه در حال انجام است، ابراز امیدواری کرد به زودی خریداری زمین انجام شود.

سعد محمدی زمان برآورد شده برای احداث این نیروگاه و اتصال آن به شبکه سراسری را ۲۴ ماه بعد از عقد قرارداد اعلام کرد و افزود: سرمایه‌گذاری مورد نیاز این نیروگاه بالغ بر پنج هزار میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح بدون نیاز به اخذ تسهیلات خواهد بود، اضافه کرد: تقاضا داریم مجوز‌های مربوطه خصوصا مجوز‌های محیط زیستی در داخل استان حل و فصل شود و وارد رویه‌های طولانی ملی نشویم.

وی با اشاره به سیکل ترکیبی بودن این نیروگاه و نیاز به آب و گاز، درخواست کرد مجوز‌های لازم برای تخصیص آب و گاز گرفته شود.

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و فلزات وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این نیروگاه با اولویت تامین برق مورد نیاز کرمانشاه خواهد بود، خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح دیگر برق کارخانجات کرمانشاه در فصل گرما قطع نمی‌شود.

وی از آمادگی برای سرمایه‌گذاری صفر تا صد و بدون محدودیت در کانی‌های فلزی شهرستان سنقر خبر داد و عنوان کرد: چنانچه ذخایر خوبی در این منطقه اکتشاف شود، بدون وجود خط قرمزی در بحث منابع مالی، در بخش فرآوری سرمایه‌گذاری خواهیم کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.