رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت : در سال گذشته سامانهای که فعال شد در راستای خدمت به مردم، سامانه ۱۶۶۶ بود. سامانه ۱۶۶۶، سامانهی غیرحضوری یا سامانه رسیدگی به شکایات و پاسخگویی است که تحت عنوان سامانه شهروندی یا سامانه ۱۶۶۶ معرفیشده است.
وی افزود: این سامانه در حال حاضر در اختیار عموم شهروندان است برای ارائه هر نوع شکایتی و سؤالی از سازمان بیمه سلامت، از شرکای کاری یا به عبارتی طرفهای قرارداد بیمه سلامت یا مراکز درمانی طرف قرارداد دارند. گاهی اوقات دیده میشود که بعضی افراد میگویند که ما رفتیم فلان مرکز درمانی و گفتند فلان مقدار پول باید بدهید یا طرح موضوعات دیگر.
مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه بیان کرد: شهروندان میتوانند که خیلی راحت با تلفن همراهشان و از طریق سامانه ۱۶۶۶ شرح ماوقع را بنویسند. کارکنان بیمه سلامت ۲۴ ساعته آمادهاند که پاسخگوی این عزیزان باشند. همکاران بنده شرححال را میگیرند و موضوع را پیگیری میکنند. درصورتیکه قصوری از طرف مرکز طرف قرارداد یا مراکز درمانی رخداده باشد، صد در صد بر خود خواهد شد و اجازه نمیدهیم که حق این افراد پایمال بشود. ما بهنوعی خودمان را وکیل این افراد میدانیم در این مراکز درمانی.
وی افزود: هر نوع سؤالی در خصوص درمانهایشان در مراکز درمانی یا هزینههایی که پرداخت کردند، میتوانند از طریق این سامانه سؤال بفرمایند و ما خوشحال میشویم که در خدمت این عزیزان باشیم و جواب آنها را بدهیم.
تحویلیان در خصوص دیگر قابلیتهای این سامانه چنین گفت: از قابلیتهای دیگر این سامانه شهروندان میتوانند استفاده کنند. از این قابلیتها به صورتی موردی میتواند اشاره کرد به: تمدید بیمه، را میتوانند از طریق این سامانه انجام بدهند. صدور بیمهنامه جدید یا اخذ بیمه فرد جدید از دیگر قابلیتهای این سامانه است.
تحویلیان خاطرنشان کرد: سه دهک اول جامعه ازلحاظ آزمون وسع مالی، به عبارتی افرادی که در توان مالی جزو سه دهک ضعیف و پایین جامعه محسوب میشوند، برای همیشه بهطور رایگان بیمهشدهاند. درواقع افراد جزو این سه دهک بلکه بهصورت خودکار شامل بیمه سلامت شدهاند .