شریفی خبر داد؛

شیراز پیشتاز پیوند عضو در ایران

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: سالانه بیش از ۸۰۰ بیمار نیازمند به عضو، در بیمارستان‌های استان فارس به زندگی باز می‌گردند.

مهرداد شریفی، نهادینه کردن فرهنگ اهدای عضو در جامعه را نیازمند اطلاع رسانی و آگاهی بخشی موثر بیش از پیش رسانه‌ها دانست و گفت: با همیاری و تلاش شبانه روزی کارکنان توانمند واحد شناسایی، فراهم آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی شیراز و همت متخصصان و کادر درمانی مراکز درمانی و همراهی مسئولان و همدلی مردم، سال‌های متوالی است که بیشترین تعداد اهدای عضو در کشور متعلق به استان فارس است که بالاترین تعداد اعضای اهدایی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی پیوند اعضای بوعلی سینا انجام می‌شود.

او گفت: هشت عضو اصلی بدن از جمله کبد، کلیه، قلب و ۵۳ نسج از جمله قرنیه و تاندون، از یک فرد دچار مرگ مغزی شده می‌تواند اهدا شود و افراد زیادی را از معلولیت و مرگ نجات دهد که در سال گذشته نیز در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز ۴۰۵ مورد پیوند کبد، ۳۶۴ پیوند کلیه، ۱۶ مورد کلیه و پانکراس، ۶ مورد پانکراس، ۲ مورد مولتی ارگان، ۹ مورد روده، ۱۱ قلب و ۵ ریه انجام شد.

شریفی گفت: در سال ۱۴۰۱ در میان ۶۳ دانشگاه علوم پزشکی در کشور، دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به جمعیت با اعزام ۱۵۱ مورد مرگ مغزی برای پیوند اعضاء موفق به کسب رتبه دوم اهدای عضو در کشور شد.

او گفت: هر چند سالانه با رشد چند درصدی در خصوص رضایت خانواده‌ها برای اهدای عضو بیمار مرگ مغزی روبه‌رو هستیم، ولی در مجموع فرهنگ‌سازی بیش از پیش در رسانه‌ها موجب می‌شود تا این قبیل فعالیت‌های انسان دوستانه و زندگی‌بخش در جامعه گسترش یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار