مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : بر اساس آمار‌ها رانندگان در نقاطی که دستگاه‌های ثبت تخلفات نصب شده، نکات ایمنی را تا حدودی رعایت کرده‌اند.

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت : هفتم اردیبهشت، روز ملی ایمنی حمل و نقل است که نامگذاری این روز با عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل، در راستای نشان دادن اهمیت و افزایش ایمنی تردد جاده‌ای است.

وی افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه در چند سال اخیر، با نصب سامانه‌های ثبت تخلفات عبور و مرور در محور‌های فرعی و اصلی استان و افزایش آموزش‌های رعایت مقررات ایمنی رانندگی و ترافیکی، در کاهش حوادث جاده‌ای گام‌های مؤثری برداشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: متأسفانه مشاهده می‌شود که رانندگان در نقاطی که دستگاه‌های ثبت تخلفات نصب شده، نکات ایمنی را تا حدودی رعایت کرده، اما در مکان‌های که دستگاه‌های مذکور نصب نشده بی‌توجهی و تخلف می‌کنند.

کرمی خاطرنشان کرد: بی‌حوصلگی، بداخلاقی در رانندگی، عدم رعایت حق‌تقدم، نداشتن فرهنگ ترافیکی، سرعت‌های غیرمجاز از جمله مواردی است که حوادث ناگوار جاده‌ای را رقم می‌زند درحالی‌که با تغییر نگرش و نهادینه کردن نگاه اخلاق حرفه‌ای در رانندگی، می‌توان از بروز تصادفات جاده‌ای پیشگیری کرد.

وی افزود: بر اساس تحلیل‌های کارشناسی در میان علل و عوامل تصادفات ایجاد کننده منجر به فوت، توجه نکردن به جلو ۳۲ درصد، تخطی از سرعت مطمئنه یا سرعت غیرمجاز ۲۰ درصد و انحراف به چپ ۱۷ درصد، تصادفات جاده‌ای را تشکیل داده است.

کرمی گفت: متأسفانه بیشتر تصادفات ناشی از مدارا نکردن رانندگان هنگام رانندگی است که پیامد خوشایندی برای رانندگی ندارد، اما اعتقاد داریم که آموزش نیروی انسانی می‌تواند آمار تلفات جاده‌ای و هزینه‌هایی را که کشور برای این تصادفات پرداخت می‌کند، کاهش دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: بر اساس آمار‌ها آموزش نقش مهمی در کاهش تلفات جاده‌ای دارد به همین دلیل باید تمرکز را روی آموزش رانندگان بگذاریم.

کرمی تصریح کرد: اقدامات فرهنگی، تبلیغی و اطلاع‌رسانی در راه‌های استان در راستای ایجاد تنوع و علائم هشداری برای کاهش خستگی مسافران و تصادفات به‌صورت مستمر انجام شده و از تمام ظرفیت‌های موجود به منظور کاهش تصادفات بهره‌مند شده‌ایم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.