مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۱۴۷ هزار و ۱۹۰ تن گندم برای مصارف استان در سال ۱۴۰۱ اختصاص یافته است.

ولی الله زمانی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ماهانه حدود ۱۰ هزار تن گندم به کارخانجات آردسازی اختصاص می‌یابد، اظهار کرد: بیش از ۱۴۷ هزار و ۱۹۰ تن گندم برای تولید آرد برای مصارف واحدهای خبازی، خبازی آزادپز، تمام شده و صنف و صنعت اختصاص داده شده است.

زمانی بیان کرد: گندم واحدهای خبازی، خبازی آزادپز، تمام شده و صنف و صنعت به ترتیب با قیمت‌های ۶۶۵، ۹۰۰، ۱۲۰۰۰ و ۱۲,۰۰۰ تومان برای تولید آرد مورد نیاز به کارخانجات آردسازی تحویل داده می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان از هماهنگی و تدارک تولید ۹۷۹ میلیون و ۷۹۸ قرص نان در سال ۱۴۰۱ در استان زنجان خبر داد و گفت: بیش از ۱۴۷ هزارتن گندم برای تولید ۱۲۷ هزار و ۲۶۹ تن آرد خام خانه‌پز روستایی و مصارف نانوایی (واحدهای نانوایی نوع یک، دو، شش) به کارخانجات آردسازی اختصاص یافته است.

زمانی گفت: با اختصاص ۱۲۷ هزار و ۲۶۹ تن آرد معادل ۳ میلیون و ۱۸۱ هزار کیسه ۴۰ کیلوگرمی به واحدهای خبازی و خانه پز روستایی، ۹۷۹ میلیون و ۷۹۸ قرص نان تولید و به دست مردم استان زنجان در ۱۴۰۱ رسیده است.

 

وی بیان کرد: گندم‌های مورد نیاز تولید آرد نوع یک، دو و شش را به قیمت کیلویی ۶۶۵۰، ۹۰۰۰ و ۱۲۰,۰۰۰ ریال برای تولید انواع آرد به کارخانجات آردسازی اختصاص داده می‌شود.

 

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه امکان خارج کردن آرد یارانه‌ای از شبکه توزیع وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه هر کیسه آرد یارانه‌ای نوع یک اکنون برای مصرف کنندگان واحدهای نانوایی با قیمت ۳۲,۸۰۰ تومان فروخته و امکان این وجود دارد که در بازار آزاد به قیمت ۳۰۰ الی ۴۰۰ هزار تومان معامله شود.

 

زمانی اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که از طریق بازرسین سازمان جهادکشاورزی استان و تعزیرات حکومتی صورت گرفته، بررسی و صحت عملکرد واحدهای نانوایی مشمول تخصیص آرد فوق العاده به صورت روزانه و مستمر مورد نظارت و کنترل قرار می‌گیرد تا آردهای یارانه‌ای از شبکه توزیع و مصرف شهروندان، خارج نشود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.