آخرین مهلت انتقال پروانه چرای دام تا ۱۱ مرداد امسال

۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ آخرین مهلت انتقال پروانه چرای دام در مراتع است.

فرامرز مردانی رئیس اداره مراتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: بر اساس بند ۴۸ شیوه‌نامه فنی و اجرایی ضوابط و شرایط بهره‌برداری از مراتع کشور، ۱۱ مرداد امسال آخرین مهلت انتقال پروانه چرا از فرد متوفی به همسر یا یکی از فرزندان وی است.

وی افزود: بر اساس قانون پس از فوت مرتع‌دار، همسر یا یکی از فرزندان وی می‌توانند در مهلت قانونی دوسال در صورتی که در محل زندگی کنند و دارای شغل دامداری باشند پروانه چرای دام را به نام خود انتقال دهند، اما با توجه به اینکه متقاضیان زیادی وجود داشت که تقاضای انتقال پروانه را داشتند و مدت زمان آن از دوسال گذشته بود قانونگذار برای این بند قانونی اصلاحیه قرار داده است.


بیشتر بخوانید


مردانی ادامه داد: بر اساس بند اصلاحیه، همسر یا یکی از فرزندان فرد متوفی دارای پروانه چرا می‌توانند حداکثر تا ۱۱ مرداد به این اداره‌کل مراجعه و در صورت داشتن شرایط لازم پروانه چرا را به نام خود انتقال دهند و پس از این تاریخ با هیچ گونه تقاضایی موافقت نمی‌شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ پروانه چرا در استان صادر شده است، اظهار داشت: تعدادی از این پروانه‌ها به صورت شورایی است از همین رو در حال حاضر ۲۳ هزار بهره‌بردار مجاز در استان ثبت شده است.

مردانی، مساحت مراتع استان را یک میلیون و ۱۴ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: بر اساس آخرین گزارش‌ها، ۳.۷ برابر ظرفیت مراتع استان دام چرا می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار