وزارت دفاع روسیه اعلام کرد سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در ۲۴ ساعت گذشته توانستند ۱۵ پهپاد اوکراینی را سرنگون کنند.

وزارت دفاع روسیه روز سه شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: سامانه‌های پدافند هوایی، ۱۵ پهپاد اوکراینی را در مناطق مسکونی  در استان‌های خارکیف زاپروژیا و  خرسون، جمهوری‌های خلق لوهانسک و  دونتسک سرنگون کردند.

براساس گزارش اسپوتنیک، در این بیانیه آمده است در مجموع ۴۱۱ هواپیمای نظامی اوکراین، ۲۲۸ بالگرد، ۳ هزار و ۸۴۹ هواپیمای بدون سرنشین، ۴۱۵ سامانه موشکی ضدهوایی، ۸ هزار و ۸۴۹ دستگاه تانک و سایر خودرو‌های زرهی، یکهزار و ۹۴ سامانه مسلسل، ۴ هزار و ۶۵۵ قبضه توپ و خمپاره انداز صحرایی و ۹ هزار و ۷۶۲ دستگاه خودروی ویژه نظامی از زمان آغاز عملیات ویژه تاکنون منهدم شده است.

نیرو‌های روسیه به عملیات نظامی ویژه خود ادامه می‌دهند و عملیات آزادسازی چهار منطقه‌ای را که سال گذشته به روسیه ملحق شدند (جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک، استان‌های زاپروژیا و خرسون) تکمیل می‌کنند.

از سوی دیگر، نیویورک تایمز به نقل از اسناد درز کرده در آمریکا فاش کرد اوکراین تا پایان این ماه، ۱۲ تیپ رزمی را برای آغاز حملات متقابل علیه نیرو‌های روسی در ماه مه آینده آماده می‌کند. 

این روزنامه افزود: واشنگتن به همراه متحدانش، آموزش و تامین تجهیزات برای ۹ تیپ اوکراینی را برعهده دارند. احتمالا این حملات در محور جنوبی از جمله در طول ساحل دریای آزوف خواهد بود.  حمله متقابل اوکراین، تغییر زیادی در جنگ به سود کی‌یف ایجاد نخواهد کرد. بلکه به احتمال زیاد، تنگنای سختی ایجاد خواهد کرد.

از زمان آغاز عملیات، در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، مسکو اهداف خود را از این عملیات ویژه، حفاظت از جمعیت منطقه دونباس، از بین بردن تهدیدات علیه امنیت روسیه، وادار کردن اوکراین به بی طرفی نظامی و حذف گرایش‌های نازیسم در آن تعیین کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینقدر تو مجازی کلیپ تقلبی یا فتوشاپ یا کلن کار شده برا گول زدن مردم دنیا درست کردن‌ که روسیه رو زدن ،کشتن ،داغون کردن ،پس اگر اینجوریه اینقدر شکست خورده روسیه روسیه باید غرامت بگیره و شاکی باشه که؟؟از اونور هم میگن کمک کمک و گدایی میکنه زلسنکی و تمام ارز و طلا اکراین نابود شد..پوتین طارف نداره نمیذاره بعد ۲۰ سال کودتا رنگی و کشمکش اکراین بشه تو اروپای شرقی مثل لهستان .اگر اتفاقی بیوفته قطعا لهستان هم تو آتش جنگ با لندن میسوزه .فقط این دستورات و این کثافت کاری اا کار سامسون های سیب زمینی خور است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعلل عمو پوتین با وجود توانایی که در نابودی نیرو و تجهیزات اوکراین هست دوست داران روسیه را در استرس و نگرانی فرو برده چون مستقیم با شر تمام جهان در نزاع هست نه اوکراین
آخرین اخبار