رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان از اجرای طرح پزشکی خانواده در شهر‌های استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح زمینه جذب نیرو‌های جدید در حوزه سلامت استان فراهم می‌شود.

 بهرام دلفان رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ظهر امروز در نشست خبری با خبرگزاری‌های لرستان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های دولت در حوزه درمان بحث «پزشکی خانواده» است که پیشتر در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر اجرا می‌شد و اکنون بنا است در شهر‌های بزرگ و در کل کشور اجرا شود.

او افزود: این طرح به صورت پایلوت در استان‌های فارس و مازندران اجرا شده بود و بنا است از اردیبهشت در سایر استان‌ها هم اجرا شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در استان لرستان نیز طرح «پزشکی خانواده» در شهر‌های نورآباد، دورود و الیگودرز اجرا می‌شود و در مرحله بعد در سایر شهر‌ها نیز اجرا خواهد شد.

او در ادامه به اجرای برنامه‌های هفته سلامت در لرستان طی هفته آتی خبر داد و یادآور شد: محور هفته سلامت امسال پزشکی خانواده است و شعار آن «سلامت برای همه با رویکرد پزشکی خانواده» است.

دلفان گفت: در هفته سلامت هر روز دارای یک شعار خاص بوده و برنامه‌های متعددی در این هفته اجرا خواهد شد.

او در ادامه از احداث دومین مرکز رادیوتراپی در استان خبر داد و گفت: مرکز رادیوتراپی شهر بروجرد با کمک خیرین در حال احداث است تا علاوه بر خرم‌آباد این نوع خدمات در دومین شهر استان نیز ارائه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان توجه به حوزه کارآفرینی در بخش سلامت را از اولویت‌های کاری خود برشمرد و افزود: با کمک به اشتغال در حوزه سلامت که بخش‌های مختلفی را شامل می‌شود می‌توان تا ۳۰ درصد به حوزه اشتغال استان کمک کرد لذا در همین راستا به کارآفرینی در حوزه سلامت در دانشگاه علوم توجه ویژه داریم.

ا در ادامه بر توجه به فرهنگ سازی در حوزه سلامت تاکید نمود و بیان کرد: باید فرهنگ پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان را ترویج داده و آن را تقویت کنیم. مباحث فرهنگی می‌تواند باعث جلوگیری از بروز هزینه‌های خانوار‌ها شود.

دلفان با اشاره به حمایت دولت از بیماران خاص، عنوان کرد: سال گذشته صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج را تشکیل دادیم که حمایت‌های خوبی از این نوع بیماران در سطح استان صورت گرفت.

او تاکید کرد: پوشش صددرصدی افراد نیازمند و محروم موضوع مهمی است که در دستور کار دولت قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در پایان اجرای طرح پزشکی خانواده را دارای فواید بسیار زیادی برای خانوار‌ها دانست و گفت: اجرای این طرح همچنین باعث جذب تعدادی نیروی جدید در حوزه سلامت استان خواهد شد و تعداد زیادی از افراد بیکار حوزه علوم پزشکی را مشغول بکار می‌کند.

 

برچسب ها: پزشک ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.