رئیس اداره جنگلکاری و ذخیره گاه‌های جنگلی گلستان گفت: نهالستان سوسرا آزادشهر برای تولید نهال ظرفیت تولید سالانه بیش از ۴۵۰ هزار اصله نهال را دارد.

علی اصغر نیکویی گفت: نهالستان‌ها یکی از اصلی‌ترین مکان‌های تولید نهال به خصوص نهال‌های مرغوب و با کیفیت هستند.

او ادامه داد: استان گلستان یکی از استان‌های ممتاز در تولید نهال‌های جنگلی و مرتعی است و در طی سال‌های گذشته نهالستان‌های قرق و سایر شهرستان‌ها همیشه در صادرات نهال به خصوص به استان‌های دیگر نقش مهمی داشته اند.

رئیس اداره جنگلکاری، پارک‌ها و ذخیره گاه‌های جنگلی افزود: جهش تولید نهال در نهالستان‌های کشور و به طبع آن استان گلستان و اشتغالزایی‌های ایجاد شده در وهله اول از امتیاز‌های مثبت طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت است که باید به آن توجه شود.

او گفت:از طرفی با توجه به اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت و اهمیت و توسعه زراعت چوب و فضای سبز می‌توان تولید نهال را یکی از فعالیت‌های دارای درآمد اقتصادی مناسب در نظر گرفت.

کارشناس تولید نهال و نهالستان‌های گلستان نیز گفت: نهالستان سوسرا در شهرستان آزادشهر در طرح جنگلداری نوده، بن قلعه و مینودشت در حوزه آبخیز ۹۱ و در فاصله ۶ کیلومتری شهر نوده خاندوز شهرستان آزادشهر قرار دارد.

حمیدرضا امید نژاد گفت: نهالستان سوسرا ۲ هکتار مساحت دارد که در این مجموعه انواع نهال‌های جنگلی، زراعت چوب و فضای سبز جهت طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تولید می‌شود.

او افزود: این نهالستان به بخش خصوصی واگذار شده است و مجری طرح باید سالانه ۲ هزار اصله گونه صنوبر و ۳ هزار اصله گونه اکالیپتوس به اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به صورت رایگان تحویل دهد.

او گفت:گونه‌های برنامه ریزی شده در این طرح از طریق بذر و قلمه و به صورت گلدانی و ریشه‌ای تکثیر می‌شوند.

امیدنژاد با تاکید بر وجود استخر ذخیره آب در این نهالستان ادامه داد: آبیاری نهال‌های تولید شده به صورت غرقابی، بارانی و قطره‌ای انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.