مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران گفت: رشد تولید مهمترین نسخه درمان بیماری‌های مزمن اقتصادی کشور است.

سید اسماعیل هاشمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مازندران با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به موضوع اقتصاد و معیشت مردم، گفت: شعار مهار تورم، رشد تولید فنی‌ترین شعار طی سال‌های گذشته است.

او افزود: اصولاً در یک شرایط تورمی بویژه تورم‌های بالا امکان برنامه ریزی برای راه اندازی و توسعه بنگاه‏های تولیدی وجود نداشته و سرمایه گذاران رغبتی به ورود در عرصه تولید نخواهند داشت.

هاشمی گفت:ریشه‌های وقوع تورم در کشور خلق نقدینگی بوده است که عامل ایجاد رشد نقدینگی نیز از یک‌طرف کسری بودجه مستمر دولت و از طرف دیگر ملزم بودن بانک مرکزی به واریز معادل ریالی درآمد‌های ارزی ناشی از صادرات نفت به‌حساب دولت بوده که این امر منجر به افزایش پایه پولی در مقاطعی از زمان شده است.

او با تاکید بر جذاب سازی تولید برای عموم، افزود: جذاب سازی تولید برای عموم مردم و حاکم شدن فرهنگ سودآوری ناشی از کار و فعالیت مولد اقتصادی به جای فرهنگ سودآوری بادآورده از محل دلالی و سفته بازی اولین نکته‌ مورد توجه این بخش بوده که باید مورد توجه قرار گیرد.

هاشمی گفت: به منظور بهبود فضای کسب و کار، رفع موانع تولید و تسهیل راه اندازی مشاغل خرد و متوسط و همچنین پرهزینه کردن هر نوع سودآوری، از روش‌های غیر مولد و رقیب تولید باید در دستور کار قرار داشته باشد، که در این راستا نه تنها دولت بلکه سایر قوا و بخش‌های حاکمیتی نیز باید به فراخور اختیارات و مسئولیت‌های خود و با عزمی راسخ به پشتیبانی دولت وارد میدان شوند.

اوبا اشاره به اقدامات دولت برای مهار تورم و رشد تولید در حوزه وزارت امور اقتصادی و دارایی، افزود: اقدامات قابل توجهی توسط دولت از سال گذشته آغاز شده که نتیجه این مهم می‌تواند سال جاری در تحقق شعار سال تأثیر چشمگیری داشته باشد.

هاشمی  مولدسازی منابع راکد و کم بازده را یکی از راهبرد‌های اصلی در راستای رشد تولید کشور برشمرد که درهمین راستا بسیاری ازمعادن، بنگاه‌های متوسط و بزرگ، پالایشگاه ها، نیروگاه‌ها در کشور با توجه به فعالیت در این حوزه بازدهی آن‌ها پائین تراز استاندارد‌های بین المللی است همچنین از طرفی ظرفیت‌های مغفول و بکر بسیاری در کشور داریم که هنوز نتوانستیم آن‌ها را در مدار تولید و ایجاد ارزش افزوده قرار دهیم.

برچسب ها: رشد تولید ، شعار سال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار