حجت الاسلام حمیدی گفت: متاسفانه فرش و گلیم کرمان علی رغم قابلیت بالا، از عرصه صادرات حذف شده است. 

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی، رییس کل دادگستری استان کرمان امروز در نشست شورای گفتگوی دولت  و بخش خصوصی کرمان که به میزبانی اتاق بازرگانی کرمان برگزارشد، خواستار توجه به فرش کرمان برای حضور در بازار‌های جهانی شد.  

او افزود: با توجه به اینکه رهبری هوشمندانه امسال  را نام گذاری کردند و در شعار سال ۲ مطلب را گنجاندند باید به هر دوی این ۲ موضوع توجه کرد. 

رئیس کل دادگستری استان کرمان  تاکید کرد: اتاق بازرگانی و بخش خصوصی باید در کنترل تورم  علاوه بر صادرات برنامه داشته باشد.  

او گفت: در صادرات عقل سلیم حکم می‌کند به ظرفیت‌های بالای استان توجه کنیم؛ اما از نظر ما  باید در بحث صادرات به ظرفیت‌های کوچک‌تر استان که محصولات دانش بنیان و گلخانه‌ای را شامل می‌شوند، نیز توجه شود.  

حجت الاسلام حمیدی افزود: پیشنهادما این است از کمک دستگاه قضا در کمیته‌های اقتصادی و ستاد اقتصاد مقاومتی در ساختار‌ها استفاده شود.

همچنین حجت الاسلام  غضنفرآبادی، رییس مجمع نمایندگان استان کرمان نیز در این جلسه گفت: سم مهلک خطرناک در صادرات اعمال سلیقه‌ها است که نباید وجود داشته باشد.  


او  افزود: این مطلب که اگر خرما صادر شود برای ماه رمضان خرما نداریم اطلاعات غلطی بود که به صادرات ضربه زد.  

 رییس مجمع نمایندگان استان کرمان بیان کرد: همان گونه که برای سرمازدگی برنامه ریزی می‌شود باید برای گرمازدگی در محصولات کشاورزی نیز برنامه داشت.  

او تصریح کرد: گرمازدگی در شرق و جنوب استان کرمان،  ۳۰ تا ۷۰ درصدخرمای مضافتی را خشک می‌کند که از رییس جهادکشاورزی استان خواهش می‌کنیم مساله را به صورت جدی پیگیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار