احتمال حمله سایبری؛

قطع برق در مناطق وسیعی از اراضی اشغالی

منابع خبری از قطع گسترده برق در اراضی اشغالی و احتمال حمله سایبری خبر دادند.

برق مناطق وسیعی در سراسر اراضی اشغالی امروز پنجشنبه قطع شد. از جمله شهرهایی که برق آنها قطع شده است می توان به تل آویو، ریشون لزیون، عکا، طبریه و غیره اشاره کرد. گمان می رود که قطع برق به دنبال یک حمله سایبری رخ داده باشد.

به گزارش پایگاه عرب ۴۸، برق در بسیاری از شهرها از شمال تا جنوب اسرائیل به طور همزمان قطع شد.

این در حالی است که مدیرعامل شرکت برق رژیم صهیونیستی، احتمال قطعی برق در این گستره در اثر حمله سایبری را تکذیب کرده است.

او به رادیو عمومی اسرائیل "کان" گفت: "نیروگاه برق حیفا ظاهراً به دلیل فشار بیش از حد کار را متوقف کرد. ما معتقدیم که تا یک ربع ساعت دیگر برق به تمام نقاط باز می گردد. 

قطعی برق باعث اختلال در چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تل‌آویو در چندین تقاطع شد و پلیس از مردم خواست در خیابان‌های جایگزین حرکت کنند و از رسیدن به تقاطع‌های شلوغ خودداری کنند.

همزمان با قطع برق، هکرهای موسوم به "سودان ناشناس" در تلگرام پستی با این مضمون منتشر کردند: "آیا تاریکی زیباست، ای اسرائیل؟ آیا برق داری؟ آیا این حمله خوب است؟ آیا بیشتر می‌خواهی؟ آیا می‌خواهی اینترنت را مختل کنیم و ارتباطات؟ حمله به برق فقط برای سرگرمی بود."

روز گذشته نیز یک گروه هکری سایت‌های وابسته به کابینه رژیم صهیونیستی  از جمله سایت بنادر و دستگاه امنیت عمومی را هک کرد.

همچنین منابع عبری زبان اعلام کردند که یک گروه هکری حساب فیسبوک بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را هک کرده و یادداشت‌هایی به زبان بنگلادشی در آن منتشر کردند.

روز ۲۶ فروردین ماه نیز کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد رژیم صهیونیستی مورد بی‌سابقه‌ترین حمله سایبری طی سال‌های اخیر قرار گرفته و دست‌کم ۶۰ وبسایت مهم در این مدت هک شده‌اند. این حمله سایبری بزرگترین حمله در سال‌های اخیر است که مجموعه بزرگی از وب‌سایت‌های صهیونیستی را هدف قرار داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار