تمدید مهلت بیمه کشت حبوبات استان قزوین تا پایان اردیبهشت

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان قزوین گفت: مهلت بیمه کشت حبوبات استان در بخش کشاورزی تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شد.

محمد طهرانی ها معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان قزوین در نشست شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی استان گفت: مهلت بیمه کشت حبوبات استان در بخش کشاورزی تا پایان اردیبهشت ماه جاری تمدید شده و کشاورزان می‌توانند به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

طهرانی ها افزود: تاکنون ۱۱۹ هکتار نخود دیم و ۵۴ هکتار عدس دیم تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی بر پوشش بیمه حبوبات در بخش کشاورزی استان قزوین تاکید کرد و گفت: با توجه به افزایش گرمای هوا و کاهش تخصیص منابع آبی و همچنین احتمال خشکسالی در مزارع، بیمه حبوبات می‌تواند به کاهش خسارت در این حوزه منجر شود.

طهرانی‌ها بیان داشت: هم اکنون ۱۴۲ هزار هکتار از محصولات زراعی و هشت و هزار و ۷۰۰ هکتار از محصولات باغی استان قزوین تحت پوشش بیمه قرار دارد که باعث شده این استان را رتبه مناسبی قرار دهد.

این مسئول بر پرداخت به موقع غرامت به کشاورزان اشاره کرد و گفت: تمام خسارت کشاورزان در سال گذشته به مبلغ ۱۰۴ میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و به خصوص روسای مراکز جهاد کشاورزی می‌توانند در راستای ترویج بیمه محصولات کشاورزی نقش موثری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار