وزیر کشور گفت: توجه به پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان برای حل مشکل بی‌آبی منطقه و احداث اتوبان ایذه _ لردگان و ایذه _ اهواز از طرح‌های مهم و مورد توجه دولت در راستای رشد و توسعه استان است.

احمد وحیدی روز جمعه در حاشیه بازدید از محوطه تاریخی کول فرح شهرستان ایذه با اشاره به پروژه آبرسانی شمال شرق خوزستان، گفت: این پروژه از جمله طرح‌های سنگین و نیازمند منابع مالی قابل توجه است.

وزیر کشور می گوید: ۶۲ میلیون مترمکعب آب برای مصارف شرب و ۸۵ میلیون مترمکعب برای کشاورزی ایذه و شهر‌هایی که در امتداد این خط آبرسانی قرار دارند پیش‌بینی شده است که این پروژه مهم باید با سرعت پیگیری و به سرانجام برسد.

به گفته او آبرسانی و راهسازی در شهرستان ایذه از طرح‌های مورد توجه دولت است

وحیدی توسعه راه‌های ارتباطی را از دیگر اولویت‌های منطقه ایذه برشمرد و گفت: در حال حاضر طرح توسعه محور ایذه-لُردگان به طول ۱۶ کیلومتر در حال انجام است که شامل چهار پل و سه تونل می‌باشد و بخشی از پروژه آزادراه ایذه-اهواز نیز در منطقه ایذه قرار دارد که با توجه به اهمیت آن در پیشگیری از بروز تصادفات و همچنین بهبود شبکه حمل و نقل، تسریع در اجرای آن یکی از اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی است.

وزیر کشور با اشاره به پیگیری دولت برای ثبت جهانی آثار تاریخی ارزشمند کشور از جمله شهرستان ایذه، افزود: شهرستان ایذه در حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی نیازمند توجه بیشتری است، و باید از قابلیت‌های ارزشمند این منطقه در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی به خوبی حراست شده و از آن‌ها برای رشد و توسعه صنعت گردشگری استفاده موثر شود.

وزیر کشور به عنوان نماینده ویژه رییس جمهور به شهرستان‌های اهواز، باغملک و رامهرمز سفر کرده و مسایل و مشکلات این مناطق را بررسی می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری،جانم فدای میهنم ایران عزیز
۱۷:۲۲ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
جناب وزیر بفکر تشکیل دویست استان در ایران عزیز باشید یقینا ایران دویست استانی رشد و پیشرفت چندین برابری خواهد داشت