قابلیت بی نظیر سواحل جنوب سیستان وبلوچستان در پرورش میگو

درمراکز‌تکثیر و تولید میگوی سواحل جنوب استان سیستان و بلوچستان، سالیانه ۳۰۰ میلیون بچه میگو در دو دوره، پرورش داده می شود.

 سیستان و‌بلوچستان ظرفیتی بی بدیل، اما مغقول مانده در آبزی پروری میگو است.

استان سیستان و‌بلوچستان با داشتن دو‌مرکز تکثیرو‌تولیدِ بچه‌میگو در سواحل مکران، نه تنها در تامین بچه میگوی مزارع پرورش میگو بی نیاز شده است بلکه به دیگر استان‌های ساحلی بچه‌میگو ارسال میشود.

 عطاالله رئیسی، گفت: در مراکز‌تکثیر و تولید میگو استان‌سالیانه دو دوره و در هر دوره ۳۰۰ میلیون بچه میگو تکثیر میشود.

وی‌افزد:یکی از مهمترین مزیت‌های پرورش میگو در سواحل مکران، فاصله کمِ مراکز تکثیر تا مزرعه پرورش میگو است، که این امر باعث شده، بهره برداران در زمان پرورش و ذخیره سازی میگو در مزارع با هزینه بسیار کم و‌باکمترین تلفات، میگوی پرورشی خودشان را دریافت و به مزرعه منتقل کنند.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان افزود:سیستان و بلوچستان با داشتن بستر مناسب و از همه مهمتر شرایط اقلیمی‌مناسب، در سواحل مکران، تنها نقطه‌ای از کشور است که در سال میتوان دو دوره، میگو پرورش داد.

وی بیان کرد: در سواحل مکران شرایط برای سرمایه گذاری در زمینه آبزی پروری بویژه پرورش میگو، فراهم است و اداره کل شیلات استان‌هم با تمام ظرفیت آماده ارائه خدمات به سرمایه گذارانی که تمایل به سرمایه‌گذاری در این‌حوزه دارند، است.

رئیسی عنوان کرد: در سال جاری سطح زیرکشت میگو در مزارع ۱۲۰۰ هکتار‌است که این سطح زیر کشت نسبت به سال گذشته ۳۵ درصد رشد داشته است.

وی خاطر نشان کرد: با آغاز‌فصل ذخیره سازی بچه میگو در مزارع پرورش میگو، پیش بینی میشود امسال ۳ هزارتن میگوی پرورشی از‌مزارع پرورش میگوی استان برداشت شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار