ویدئویی از کشتی گرفتن دو خرس قهوه‌ای جوان در ارتفاعات مازندران ثبت شده است.

‏امیرحسین جهان‌گیری در ارتفاعات مازندران وقتی  با دو خرس قهوه ای جوان روبرو و موفق می شود تصویر زیبایی از سرشاخ شدن این دو خرس را ثبت می کند.

خرس قهوه‌ای با وزن ۷۰ تا ۸۰ کیلوگرم گونه‌ای بزرگ‌جثه و درشت‌اندام است که در بسیاری از مناطق شمال و شمال غرب کشور پراکنده‌است و اگرچه برخی ها معتقدند نسل خرس های قهوه‌ای در جنگل‌های شمال به شماره افتاده است اما در سال های اخیر تصاویر زیادی از این گونه در مناطق مختلف استان ثبت شده است.

محیط زیست مازندران جمعیت خرس های قهوه‌ای را که از غرب تا شرق مازندران پراکنده هستند را خوب توصیف می کند اما تعداد این گونه جانوری که در مازندران زیست می کند مشخص نیست.

خرس قهوه ای در فصل زمستان به غارها و شکاف صخره‌ها پناه می‌برد و با گرم شدن هوا و رویش گیاهان از خواب زمستانی بر می خیزد و در جستجوی غذا می رود.

غذای خرس های قهوه ای که آن را حیوان همه چیز خوار هم می نامند شامل طیف وسیعی از گیاهان و حیوانات است که به وفور در ارتفاعات مازندران به چشم می خورد اما گاهی برای دستیابی به غذا یا تعیین قلمرو و یا بازیگوشی با یکدیگر سرشاخ هم می شوند.

برچسب ها: خرس قهوه ای ، خرس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهنام
۱۸:۲۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
به این حرکت میگن (( کَلِ کشتی)) که در اصطلاح عامیانه مردم مازندران سرشاخ شدن و بازیگوشی دو انسان یا حیان
Finland
ناشناس
۱۰:۲۵ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینکه این دو تا از دست روستائیا جون سالم بدر بردن معجزه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
اینها تو ارتفاعات هستند فقط پاییز غذا کم میشه گاهی میان پایین سیب یا چیزهای دیگه تو باغ بخورن. الان اکثر روستایی ها کاری به کارشون ندارن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
مازندرانی ها «کشتی بلد» هستند و در کشتی گرفتن حرف اول رو می زنند خرس هاشون هم در این زمینه حرفه ای عمل می کنند