آیت الله سلیمانی از شخصیت‌های برجسته علمی و دانشگاهی بودند که در استان سیستان و بلوچستان بیش از ۱۰ سال در خدمت او بودیم.

حجت الاسلام حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان به مرور خاطرات خود با شهید آیت الله سلیمانی پرداخت.

 این عالم فقید چهره‌ای باتقوا، مومن، انقلابی و ولایی بودند و از نظر برخورد و اخلاق، مجسمه اخلاق بودند، به نحوی که شیعه و سنی مجذوب اخلاق اسلامی ایشان می‌شدند و بر این مبنا همواره، چون پدری دلسوز برای مجموعه‌های استان نقش ارشادی و پشتیبانی خود را ایفا می‌کردند و با وجود ایشان بود که بسیاری از موضوعات بسیار مدبرانه مدیریت می‌شد.

این عالم عالیقدر مصداق این سخن سیدالشهداء جبهه مقاومت بودند که فرموده است: "تا کسی شهید نبود، شهید نمی‌شود. شرط شهید شدن، شهید بودن است. اگر امروز بوی شهید از رفتار و اخلاق کسی استشمام شد، شهادت نصیبش می‌شود. تمام شهدا دارای این مشخصه بودند" و از این رو بود که تقدیر الهی چنین بود اینگونه مظلومانه به شهادت برسد.

تاریخ گواه است که شهید سلیمانی در استان کرمان به ویژه جنوب استان نیز در حوزه ایجاد اتحاد در بین طوایف فعال بوده اند.

ایشان که به روایت نزدیکان خود هیچگاه نماز شب شان ترک نشده بود، اگرچه بار‌ها مورد تهدید گروه‌های ضد انقلاب قرار گرفته بودند، اما در نهایت در یک حادثه بسیار مشکوک و پرمعما به شهادت رسیدند.

این مجاهد نستوه در آخرین روز زندگی خود در حالی که به منظور پرداخت حق الزحمه کارگر خود به بانک مراجعه کرده بود، مورد سو قصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

اینجانب ضایعه غم انگیز شهادت شهید سلیمانی را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، جامعه روحانیت، بیت مکرم ایشان و عموم هموطنان تبریک و تسلیت عرض می‌ کنم.

ابراهیم حمیدی رییس کل دادگستری استان کرمان

برچسب ها: ضدانقلاب ، طوایف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار