رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : اجرای طرح پزشک خانواده در راستای توزیع عادلانه خدمات سلامت در کشور، از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ است.

قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در جمع دانش آموزان مدرسه «آل آقا» کرمانشاه به مناسبت هفته سلامت گفت : وزارت بهداشت در سال‌های گذشته طرح پزشک خانواده را در روستا‌ها اجرا کرد، اما بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر جمعیت استان در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر زندگی می‌کنند که تحت پوشش پزشک خانواده نیستند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه طرح پزشک خانواده شهری از اول اردیبهشت ماه آغاز شده و تا پایان سال جمعیت شهری استان تحت پوشش پزشکی خانواده قرار می‌گیرد و انتخاب شعار امسال در هفته سلامت به همین مناسبت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: در طرح پزشک خانواده که ارتقا بسیار خوبی در شاخص‌های سلامت مردم خواهد داشت، هر سه هزار نفر از جمعیت شهری تحت نظارت یک پزشک قرار می‌گیرد و همچنین هر هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت تحت نظارت یک مراقب سلامت خواهد بود.

وی گفت: در این طرح تمام شاخص‌های سلامت افراد چک می‌شود و قند خون و فشار خون مورد غربالگری قرار گرفته و در صورت نیاز به پزشک متخصص ارجاع داده خواهد شد.

محمدی تاکید کرد: آموزش رکن و اساس هر کار و برنامه‌ای است، بنابراین درخواست ما از سفیران سلامت و همکاران آموزش و پرورش این است که در اجرای مطلوب این طرح همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: از برنامه‌های دیگر امسال در هفته سلامت بحث جوانی جمعیت است که از مهمترین مباحث در تمام کشور‌های پیشرفته می‌باشد، متاسفانه یکی از مشکلات جامعه ما بحث پیر شدن جمعیت است و افزایش بار بیماری‌ها بیش از ۷۰ درصد در سنین بالای ۷۰ سال خود را نشان می‌دهد و میانگین سنی جامعه رو به افزایش است و در این راستا اجرای برنامه‌ها و اقدامات لازم در جهت پویایی و جوانی جمعیت یکی از برنامه‌های اصلی ما است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یکی از برنامه‌های دیگر در هفته سلامت شعار ما در بحث توزیع عادلانه خدمات سلامت است، امسال برنامه ساخت حداقل ۱۰۰ مرکز بهداشت و خانه بهداشت را در نقاط محروم استان داریم که بتوانیم خدمات سلامت را در تمام نقاط استان به بهترین نحو ممکن ارایه دهیم.

وی افزود: برنامه رایگان شدن هزینه درمان بیماران سرطانی و صعب العلاج در دستور کار قرار دارد و پوشش رایگان و همگانی بیمه سلامت برای همه افراد جامعه به صورت کامل انجام شده است، امیدواریم با کمک همه فرهنگیان و دانش آموزان بتوانیم گام‌های خوبی در توسعه سلامت استان برداریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.