سید حسن طباطبایی گفت: تفاوت معنا دار باعث سرخوردگی ملی پوش و حاشیه در تیم ملی کاراته می‌شود.

سید حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته  درباره  اینکه بودجه در نظر گرفته شده برای فدراسیون کاراته کفاف این رشته ورزشی را می‌دهد، گفت: اساسا ما در بحث بودجه همیشه جزو فدراسیون‌هایی محسوب شدیم که آن توجه لازم به آن  نشده است. ما یک مشکل مهم داریم؛ اعتبار در نظر گرفته شده برای ورزش کم است. همچنین با توجه به شرایطی که در بحث ورزشکاران داریم و موضوعات بیشتری که مدیران در جریان آن هستند، جغرافیای مدیریت در ورزش تغییر کرده است. اگر در یکی، ۲ سال اخیر صحنه ورزش را با چند سال پیش در نظر بگیریم واقعا متفاوت شده  و تغییر کرده است.

او افزود: بحث اقتصادی، نرخ دلار و اعزام‌ها در چند سال گذشته تفاوت زیادی کرده اند. فدراسیون کاراته در ۲ بخش آزاد و کمیته  دارد فعالیت می‌کند و ۴ تیم ملی دختران و پسران داریم. ما در بازی‌های جاکارتا از ۸ ورزشکار اعزامی موفق به کسب  ۸ مدال شدیم و حق کاراته این نسیت که در مجلس شورای اسلامی با فدراسیون‌های دیگر تفاوت معنا داری داشته باشد. تفاوت معنا دار باعث سرخوردگی ملی پوش و حاشیه در تیم ملی کاراته می‌شود و به ورزشکار این احساس را می‌دهد که مسئولان کشور، دیگری را بیشتر می‌بینند تا  اینکه ورزشکار ما را ببینند.

طباطبایی تاکید کرد: مسئولان نباید تنها یکی، ۲ رشته ورزشی را ببینند. با توجه به شرایط، تغییر گفتمان  در شان ورزش نیست و در بیان دوستان این اتفاق می‌افتد. جالب است این‌ مسائل سیستم ما و ورزش‌های دیگر  را با چالش مواجه می‌کند.

رئیس فدراسیون تکواندو گفت:  من درخواست دارم که مسئولان بودجه به  این مسئله توجه ویژه‌ای داشته باشند. امروز بسیاری از بودجه‌های ورزش در وزارت ورزش بسته نمی‌شود. سال گذشته در بحث تبصره ۱۴ که قانون آن را مجلس اعلام کرده بود یکسری از فدراسیون‌های ورزشی صددرصد بودجه و تبصره ۱۴ را گرفتند، اما فدراسیونی مثل کاراته و چند فدراسیون دیگر دریافت نکردند. فردی در سازمان مدیریت که نمی‌داند ورزش چی است بودجه ما را پرداخت نمی‌کرد. ما ۶ ماه دیگر مسابقه قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان داریم و امروز باید اردو و بازی تدارکاتی داشته باشیم تا ورزشکاران را آماده مسابقات کنیم. اما متاسفانه چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد. من خواهشم از نهاد‌های مختلف این است؛ زمانی که می‌خواهند به ورزش کمک کنند کار ورزش را به اهالی ورزش بسپارند و به نظرم  این فرا تصمیم گیری برای ورزش  آفتی برای بسیاری از رشته‌های ورزشی خواهد بود و  باعث مشکلاتی می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار