رتبه برتر استان فارس در اجرای طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: براساس آمار و ارقام و اقدامات انجام شده طرح سنجش نوآموزان بدو ورود استان فارس در مقایسه با سایر استان ها، دارای رتبه اول کشوری است.

خلیل عابدی در حاشیه ارزیابی نوآموزان بدو ورود به دبستان در پایگاه سنجش شایسته نیا ناحیه ۳ شیراز گفت: تاکنون بیش از ۶۰ هزار نوآموز در سامانه ویژه سنجش نوآموزان بدو ورود ثبت نام کرده اند.

او گفت: فرآیند نوبت گیری از ابتدای فروردین ماه امسال آغاز و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد لذا از خانواده‌هایی که دارای نوآموز هستند دعوت می‌کنیم در اسرع وقت به سامانه مراجعه و نسبت به نوبت گیری اقدام کنند.

عابدی گفت: کار سنجش نوآموزان که از چهاردهم فروردین ماه سال جاری آغاز شده تا اواخر خردادماه ادامه خواهد داشت.

او گفت: پیش بینی می‌کنیم در استان حدود صد هزار نوآموز بدو ورود داشته باشیم که این آمار شامل اتباع خارجی نیز می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: علاوه بر نوآموزان بدو ورود کودکان ۴ تا ۵ سال نیز در این طرح مورد سنجش قرار گیرند لذا خانواده‌های این کودکان نیز باید نوبت گیری کنند.

او گفت: با توجه به شروع فصل ثبت کلاس اولی‌ها از اواخر اردیبهشت ماه توصیه می‌شود خانواده‌ها سنجش کودکانشان را در زمان تعیین شده، انجام دهند.

عابدی اذعان کرد: براساس آمار و ارقام و اقدامات انجام شده طرح سنجش نوآموزان بدو ورود در سال جاری استان فارس در مقایسه با سایر استان ها، پیشرو و دارای رتبه اول کشوری است.

او گفت: سنجش نوآموزان در بخش های؛ بینایی، شنوایی، سلامت جسم، دهان و دندان، اطلاعات عمومی نوآموزان، شایستگی‌های حرکتی و ...، انجام می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: در استان ۹۵ پایگاه سنجش ثابت و ۳۰ پایگاه سنجش سیار، کار سنجش کودکان را انجام می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار