معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان از موافقت وزارت علوم با جذب دانشجو دکتری در دو رشته جدید در این دانشگاه خبر داد.

مجید مرادی‌زیرکوهی گفت: در راستای طرح تحول وزارت علوم مبنی بر توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی، با موافقت وزارت علوم تحقیقات و فناوری مجوز رشته‌های جدید برای پذیرش دانشجو در مهرماه ۱۴۰۲ دریافت شد.

او می‌گوید: با پیگیری‌های انجام شده مجوز مقطع دکتری شیمی گرایش آلی و دکتری علوم و مهندسی جنگل گرایش علوم زیستی دریافت شده است.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان ادامه داد: دانشگاه صنعتی بهبهان تنها محور توسعه آموزش عالی در رشته‌های منابع طبیعی در منطقه جنوب غرب کشور است و از این رو با توجه به سابقه طولانی فعالیت این دانشگاه در رشته‌های منابع طبیعی، علی‌رغم برخی محدودیت‌ها از جمله سند آمایش آموزش عالی و ماده ۲۱، با تلاش‌های انجام شده موفق به گرفتن موافقت راه‌اندازی دوره دکتری رشته علوم و مهندسی جنگل از دفتر گسترش وزارت علوم شدیم.

مرادی‌زیرکوهی گفت: با توجه به شرایط شهرستان بهبهان و وجود پالایشگاه‌های گاز بیدبلند و صنایع بزرگ و کوچک منطقه، راه‌اندازی رشته دکتری شیمی در راستای رفع نیاز‌های منطقه و کمک به توسعه شهرستان می‌تواند مفید باشد.

به گفته او در سال گذشته نیز موفق به دریافت مجوز راه‌اندازی هفت رشته گرایش جدید شدیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.