معاون اجرایی رئیس جمهور از آمادگی دولت برای ساماندهی سایت‌های دفن زباله در استان خبر داد و گفت: مدیران طرح مطالعاتی ساماندهی پسماند ارائه دهند.

معاون اجرایی رئیس جمهور در حاشیه بازدید از رودخانه بشار یاسوج در خصوص مشکلات ساماندهی سایت های دفن زباله کهگیلویه و بویراحمد گفت: در صورتی که ساماندهی سایت‌های دفن زباله اولویت استاندار و مدیران و استانی باشد و یک طرح جامع ارائه دهند دولت هم برای ساماندهی این سایت‌ها پای کار می‌آید و کمک خواهد کرد.

منصوری افزود: طرح ساماندهی در حوزه پسماند در اغلب استان‌های کشور اجرا شده و دولت هم آمادگی کمک به ساماندهی این سایت‌ها را در کهگیلویه و بویراحمد دارد.

وی اضافه کرد: برای ساماندهی سایت‌های دفن زباله در شهر‌های کهگیلویه و بویراحمد طبیعتاً مدیران استانی باید یک مشاور استخدام و طرح مطالعاتی ارائه دهند تا ساماندهی انجام شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور بیان کرد: از جزئیات معضلات ۶۲ سایت دفن زباله در استان مطلع نیستیم و ساماندهی این سایت‌ها نیازمند یک طرح جامع است.

منصوری به اجرای طرح ساماندهی سایت‌ها در برخی از استان‌ها اشاره کرد و گفت: در برخی استان‌ها از جمله گیلان، بحران‌های جدی تری وجود دارد و با کمک دولت این بحران‌ها حل و فصل شده است.

وی با بیان اینکه موضوع پسماند یک مسئله اقتصادی است افزود: اصل موضوع پسماند هم اکنون به یک مسئله اقتصادی تبدیل شده است و در کشور‌های مختلف دنیا و برخی از استان‌های کشور به "مدل اقتصادی بهره برداری از پسماند‌ها" رسیدند.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: امروز پسماند دور ریز نیست و گنجی است که باید از آن استفاده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.