مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت تکمیل بزرگراه تبریز - اهر برای کاهش فشار ترافیکی در این مسیر گفت: ۱۸۹ میلیارد تومان برای تکمیل این بزرگراه اختصاص یافت.

آقای بخشی‌زاده در جلسه بررسی وضع پروژه‌های راهسازی، راه‌های روستایی و اجرای پروژه کمربندی شرقی اهر گفت: از ۱۸۹ میلیارد تومان اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومان از منبع ماده ۵۶ و منابع بانک ملت جذب شده و ۶۴ میلیارد تومان دیگر نیز از منابع اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه با تخصیص اعتبار ابلاغی و جذب آن بدهی ۸۵ میلیارد تومانی به پیمانکاران پروژه بزرگراه تبریز - اهر پرداخت می‌شود، اظهار کرد: برای تکمیل این بزرگراه نیاز به ۱۳۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر وجود دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: به دلیل تکمیل نبودن پروژه کمربندی شرقی اهر فشار ترافیکی روزانه خیابان بهار این شهر را قفل می‌کند و اگر حادثه غیرمترقبه‌ای در این مسیر اتفاق بیفتد امکان تردد و هدایت بار ترافیکی وجود نداشته و این موضوع روند امدادرسانی را مختل می‌کند.

آقای بخشی زاده بر لزوم مشارکت شهرداری اهر در اجرای پروژه کمربندی شرقی اهر تاکید کرد و ادامه داد: الحاق کمربندی شرقی به صورت ۲ بانده به محدوده شهری اهر برای توسعه محدوده شهری ضروری بوده و در صورت تکمیل آن از شکل‌گیری سکونتگاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به خلع ید پیمانکار پروژه کمربندی جنوبی اهر، یادآور شد: بهمن سال گذشته به دلیل عدم فعالیت و پیشرفت پروژه ارتقای این کمربندی به بزرگراه با اعمال ماده ۴۸ پیمانکار از ادامه کار منع شد و قرار است تا ماه‌های آینده با برگزاری مناقصه پیمانکار جدید انتخاب و اجرای پروژه پیگیری شود.

آقای بخشی‌زاده بر لزوم تکمیل پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان اهر تاکید و افزود: روزانه پروژه ۱۱۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن از سوی اداره راه و شهرسازی اهر پیگیری می‌شود و تلاش می‌شود این پروژه تا پایان خرداد امسال به بهره برداری برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.