دبیر جشنواره ملی حیدربابای شهریار گفت: دومین دوره این جشنواره با رویکرد هنر خلاق، وحدت بخش و امیدآفرین در قالب هنرمتعالی خرداد ماه امسال در خشکناب برگزار می‌شود.

آقای قمصری عین الدین اظهار کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با حضور هنرمندان، شاعران، پژوهشگران، دانشگاهیان، انجمن‌های ادبی، فرهنگی و هنری دومین جشنواره ملی حیدربابای شهریار را در سه محور فرهنگ و ادب، هنر‌های تجسمی و طراحی گرافیک برگزار می‌کند.

وی افزود: بخش فرهنگ و ادب موضوعاتی مانند دوران زندگی شهریار، اندیشه اسلامی و مذهبی شهریار، وصف توانایی، ذوق ادبی، مکتب و اندیشه‌های اجتماعی شهریار را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: در بخش فرهنگ و ادب در رشته شعر آثار به دو زبان فارسی و ترکی خواهند بود و از شرایط آثار ارسالی به جشنواره اینکه آثار ارسالی نباید در جشنواره‌های دیگر حائز رتبه شده باشند.

دبیر جشنواره ملی حیدربابای شهریار تشریح کرد: اشعار می‌توانند در قالب‌های سنتی، نیمایی و سپید باشند و در محور هنر‌های تجسمی آثاری در مورد اشعار شهریار، دوران زندگی شهریار، تمثال شهریار، روستا و خانه پدری شهریار پذیرفته می‌شوند.

وی بیان کرد: در بخش هنر‌های تجسمی در رشته نقاشی و خوشنویسی پذیرش و انتخاب آثار این رشته‌ها در دو مرحله است که ابتدا فایل آثار ارسال شده بررسی می‌شود و در مرحله دوم اصل آثار منتخب به دبیرخانه جشنواره ارسال و انتخاب نهایی برای حضور در نمایشگاه صورت می‌پذیرد.

وی با اشاره به محور طراحی و گرافیک نیز افزود: در این رشته پوستر و پوستر حروف نگاری پذیرفته می‌شود و علاقمندان می‌توانند آثار خود را در رشته‌های ذکر شده تا ۱۵ خرداد ماه امسال به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

آقای قمصری با اشاره به شرایط عمومی جشنواره ملی حیدربابای شهریار اظهار کرد: شرکت در جشنواره برای همه اهالی فرهنگ و هنر و علاقمندان آزاد بوده و به معنای پذیرش ضوابط و رای هیئت داوران است.

 وی خاطرنشان کرد: تکنیک و شیوه خلق آثار در بخش هنر‌های تجسمی آزاد است و آثار ارسالی نباید قبلا در این جشنواره شرکت داده شده باشد هر شرکت کننده می‌تواند فقط در یک رشته و حداکثر با سه اثر در جشنواره ثبت نام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار