بیمه بچه میگو از مبدا مراکز تکثیر و پیش از ورود به مزارع پرورشی استان خوزستان اجباری شد.

مهرداد محمدی دوست مدیرکل شیلات خوزستان با بیان اینکه بیمه آبزیان پرورشی یکی از مهمترین ابزار‌ها در جهت مدیریت مخاطرات فعالیت‌های بخش آبزی پروری و افزایش ضریب امنیت سرمایه گذاری محسوب می‌شود، بر رعایت تقویم پرورشی و آماده سازی اصولی جهت تولید موفق تاکید کرد.

او افزود: به منظور حمایت بیشتر از تولیدکنندگان، ارتقا بهره‌وری و استفاده از روش‌های نوین پرورش میگو اقدامات مشارکتی با شرکت‌های دانش بنیان در حال انجام است.

ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی خوزستان نیز  به برنامه ملی راهبردی پیشگیری از بیماری لکه سفید، اشاره کرد و گفت: همه کارگاه‌های تکثیر و پرورش میگو، ملزم به استخدام مسئولین فنی بهداشتی هستند.

او افزود: پارسال با نظارت‌های دامپزشکی بر روند مراحل تکثیر و پرورش هیچگونه بیماری لکه سفید در مزارع پروش میگو چوئبده آبادان مشاهده نشد، بنابراین تحقق این امر مهم در امسال نیازمند وجود هماهنگی‌های میان بخشی و به کارگیری مسئولان فنی بهداشتی دامپزشک در سایت‌های تکثیر میگو است.

مدیرگروه بیمه محصولات کشاورزی همچنین از اجباری بودن بیمه بچه میگو از مبدا مراکز تکثیر خبر داد و گفت: این اقدام سبب امیدواری و ایجاد انگیزه بیشتر پرورش‌دهندگان برای فعالیت بیشتر در زمینه پرورش و ذخیره‌سازی بچه میگو در استخر‌ها می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.