محمد رضا صادقی فرد مدیر رودخانهها و سواحل شرکت آب منطقهای خراسان رضوی گفت: مطابق آییننامه مربوط به تعیین حد بستر و حریم رودخانهها، یکی از وظایف مهم شرکت رسیدگی و پاسخگویی به موقع و دقیق به اعتراضات مربوط به تعیین حد بستر و حریم رودخانههاست که با هدف تسهیل در کار ارباب رجوع روند صدور و رسیدگی به پروندهها الکترونیکی شد و این فرآیند در مدت کوتاهی انجام میشود.
او افزود: در سال ۱۴۰۱ و با پیشنهاد دبیرخانه کمیسیون ماده سه و با همراهی و همکاری اعضاء کمیسیون ماده سه، اعتراضات واصله به صورت الکترونیکی و به کمک سامانههای شرکت (اتوماسیون اداری، سامیر و حفاظت) ارجاع، بررسی و رسیدگی شد.
مدیر رودخانهها و سواحل شرکت آب منطقهای خراسان رضوی با اشاره به اینکه تحولات انجام شده منجر به رسیدگی یک هفتهای (به طور متوسط) به پروندهها شد، ادامه داد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۶۰ پرونده به دبیرخانه کمیسیون ماده سه واصل که تعداد ۱۵۰ پرونده منجر به صدور رای شده است.