خسارت سنگین سیل در شهرستان‌های گرمی و انگوت

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل گفت: بارش شدید باران و تگرگ در شهرستان گرمی و انگوت، خسارت زیادی برجای گذاشت.

مهدی خدمتی گفت: همان‌طور که قبلا پیش‌بینی شده بود و با توجه به هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان، بارش شدید تگرگ و باران موجب وارد آمدن خسارت سنگین به مزارع، باغات و منازل مسکونی در شهرستان انگوت و گرمی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل با اشاره به اعلام آماده‌باش کامل قبل از این بارش و حضور در محل بلافاصله بعد از بارش باران و تگرگ در شهرستان گرمی و انگوت، می گوید: سامانه بارشی شب گذشته بیشتر در بخش موران گرمی و بخش مرکزی شهرستان انگوت فعال بود که باعث شکستن شیشه خودروها و وارد آمدن خسارت به اراضی کشاورزی و باغات شد.

به گفته او، در اثر بارش شدید تگرگ و وقوع سیل در چهار روستا، حدود ۴۰ خانوار خسارت دیدند که از این تعداد منازل چهار خانوار به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده و چهار خانوار دیگر حدود ۸۰ درصد خسارت دیدند.

خدمتی گفت: همچنین در پی این حادثه، برق منازل یکی از این روستاها قطع شده بود که بلافاصله ماموران شرکت توزیع برق شهرستان برق این روستا را دایر و برقرار کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل می گوید: آبرسانی سه روستا در اثر بارش شدید تگرگ و باران و وقوع سیل، دچار خسارت شد که بلافاصله دایر شد و هم‌اکنون آب به ۲ روستای دیگر خسارت دیده با تانکر تامین می‌شود.

خدمتی با بیان اینکه میزان خسارت‌ها سنگین است، گفت: بر اثر بارش سنگین دیروز عصر و شب گذشته، راه‌های برخی از روستاها مسدود شد که بلافاصله عوامل راهداری اقدام به بازگشایی مسیرها کردند.

به گفته او، هنوز میزان دقیق خسارت بارش شدید باران و ترگ و وقوع سیل در شهرستان گرمی و انگوت مشخص نیست و کارشناسان در حال برآورد خسارت وارده هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.