درخواست وزرای گروه ۷ برای ساماندهی هوش مصنوعی

وزرای حوزه دیجیتال "گروه هفت" تأکید کردند که کشور‌های توسعه یافته باید مقرراتی را برای هوش مصنوعی وضع کنند.

وزرای کشور‌های عضو گروه هفت در بیانیه مشترکی که در پایان نشست دو روزه خود در ژاپن منتشر کردند، با درخواست برای وضع مقررات مبتنی برریسک برای هوش مصنوعی، تأکید کردند که این مقررات همچنین باید "فضای باز و دلگرم کننده" را برای توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی حفظ کند و بر پایه ارزش‌های دموکراتیک باشد.

علی رغم اذعان وزیران به این که "ابزار‌های سیاستی با هدف دستیابی به چشم انداز مشترک و هدف یک حوزه هوش مصنوعی قابل اعتماد ممکن است از یک کشور به کشور دیگر متفاوت باشد"، این توافق این سوال را ایجاد می‌کند که کشور‌های بزرگ، چگونه حوزه هوش مصنوعی را تنظیم خواهند کرد که نگرانی‌های حفظ حریم خصوصی و خطرات امنیتی را در نظر داشته باشد.

مارگرت وستاگر، نایب رئیس کمیسیون اروپا، پیش از توافق به رویترز گفت: "نتایج این نشست G۷ نشان می‌دهد که ما مطمئناً در این موضوع تنها نیستیم".

در بیانیه وزیران آمده است: "ما در نظر داریم در آینده در مورد هوش مصنوعی مولد بحث‌های گروه هفت را برگزار کنیم که می‌تواند موضوعاتی مانند حاکمیت و حمایت از حقوق مالکیت معنوی از جمله کپی رایت و همچنین افزایش شفافیت و مقابله با اطلاعات غلط، را شامل شود".

ژاپن، اواخر ماه مه میزبان نشست سران گروه هفت در هیروشیما خواهد بود؛ به گونه‌ای که قرار است " فومیو کیشیدا" نخست وزیر این کشور، در مورد مقررات هوش مصنوعی با رهبران جهان گفتگو کند.

منبع: 24.ae

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار