دیدبان حقوق بشر:

نشست دوحه برای حقوق بشر در افغانستان تصمیمات قوی اتخاذ کند

سازمان دیدبان حقوق بشر خواستار اتخاذ مواضع قوی شرکت کنندگان نشست دوحه در باره افغانستان در خصوص رعایت حقوق بشر شد.

پتریشیا گاسمن، معاون بخش آسیایی دیدبان حقوق بشر، روز گذشته (دوشنبه، ۱۱ ثور) در بیانیه‌ای گفت تصمیم‌های این نشست بر روند امدادرسانی به افغانستانی های نیازمند به کمک‌های بشری تاثیر خواهد داشت.

سازمان دیدبان حقوق بشر به هشدار اخیر اچیم ستاینر مدیر برنامه توسعوی سازمان ملل متحد اشاره کرد و گفت اگر طالبان تصمیم منع کار زنان در دفترهای ملل متحد را لغو نکند، ملل متحد ناگزیر تصمیم خروج از افغانستان را اتخاذ خواهد کرد.

دیدبان حقوق بشر اضافه کرده که قطعاً بین موضوع خروج سازمان ملل متحد از افغانستان و به رسمیت شناختن طالبان راه حلی وجود دارد و به نظر می‌رسد که نمایندگان ویژه این کشورها، این راه را بیابند.

گاسمن گفت در ماه مارچ، زمانی که شورای امنیت قطعنامه‌ای را برای تمدید ماموریت دفتر هیات معاونت ملل متحد در افغانستان تصویب کرد، قطعنامه دومی را تصویب کرد که در آن خواستار ارزیابی مستقل از عملیات سازمان ملل متحد با هدف یافتن رویکردی یکپارچه و منسجم برای رسیدگی به چالش‌های فعلی شد. در حالی که چین و روسیه به دنبال ارزیابی گسترده‌تری بودند، ایالات متحده و بریتانیا نسبت به ارزیابی‌هایی که صورت گرفت، تردید داشتند.

گفتنی است نشست دو روزه نمایندگان ویژه بیش از ۲۰ کشور و دو سازمان بین‌المللی برای افغانستان در دوحه قطر به میزبانی انتونیو گوترش، منشی عمومی سازمان ملل متحد، روز گذشته پشت درهای بسته برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار