حجت‌الاسلام لطفیان بر لزوم پایبندی جدی‌تر علما نسبت به مردم در امر رعایت دستورات خداوند و مسائل دینی تاکید کرد و گفت: امروز مدارس عملیه باید پناهگاهی برای حفظ عقیده مردم باشد.

حجت‌الاسلام کاظم لطفیان روز سه شنبه در آیین تجلیل از مدرسان برتر استان کردستان در سنندج اظهار کرد: باید دید سنت‌هایی که در باب حجره نگاری برای تحصیل معارف الهی در کردستان رونق پیدا کرده است چقدر نیاز‌های جامعه را تامین می‌کند و جاذبه‌های طلاب برای مردم مورد بررسی قرار گیرد.

او یادآور شد: احساس می‌کنم استان کردستان نباید از کاروان علمی عقب بیفتد؛ همچنانکه این استان درخشش ویژه‌ای در طول تاریخ داشته و قدمت علم در این منطقه همواره زبانزد بوده است.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور ادامه داد: باید برای تقویت مجموعه علمی استان در حوزه علوم دینی اندیشه کنیم و اگر قرار است نوآوری داشته باشیم در امتداد سنت گذشته استان که بسیار خوش درخشیده، این تحول صورت گیرد.

حجت‌الاسلام لطفیان اضافه کرد: شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور، آماده هر گونه کمک به مجموعه‌های علمی استان اعم از اساتید، طلبه‌ها و مدیران مدارس علوم دینی است.

او از برنامه ریزی و ارائه طرحی برای تقویت مدارس علوم دینی اهل سنت کشور خبر داد و گفت: در کشور نسخه‌ای را به شورا ارائه کردیم، اما تطبیق آن با شرایط استان کمی دشوار است و نیازمند مشورت هستیم.

دبیر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور تاکید کرد: در قالب طرح ارائه شده، قرار است تحولی هم در حوزه مدرسه و مسجد رخ بدهد.

حجت‌الاسلام لطفیان بر لزوم پایبندی جدی‌تر علما نسبت به مردم در امر رعایت دستورات خداوند و مسائل دینی تاکید کرد و یادآور شد: امروز مدارس عملیه باید پناهگاهی برای حفظ عقیده مردم باشد.

او ادامه داد: تقوای الهی، کسب علم و دانش و جهاد در راه خدا، سه معیار برای حرکت به سمت رضایت پروردگار و معنویت است که علما باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

معاون آموزش و پژوهش شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور هم گزارشی از ساختار این شورا داد و گفت: این شورا ۱۴ عضو دارد که ۱۱ نفر آنان از استان‌ها و علمای اهل سنت هستند.

مهدی غلامعلی با بیان اینکه هر عضور برای سه سال انتخاب می‌شود، افزود: تاکنون پنج دوره از عمر شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت گذشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.