مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: آمار حوادث کارگری منجر به فوت در این استان در سال گذشته نسبت به مدت مشابه در سال پیش از آن ۲۲ درصد کاهش داشته است.

محمدامین بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در آئین تجلیل از کارگران نمونه سبزوار به مناسبت هفته کار و کارگر گفت: در سال گذشته ۴۷ مورد حادثه منجر به فوت ناشی از کار در استان خراسان رضوی روی داد.

او با اشاره به کاهش کل حوادث ناشی از کار در این استان در سال گذشته، افزود: در سال ۱۴۰۱، ۷۲۶ مورد حادثه ناشی از کار در این استان رخ داد که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ سه درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی ادامه داد: کارگران مجاهدان و سربازان عرصه اقتصادی هستند که در تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم و رشد تولید نقشی اساسی بر عهده دارند.

بابایی بیان کرد: کارگران همانطور که در دوران دفاع مقدس احساس تکلیف کرده و در میدان جنگ حضور یافتند، امروز نیز در شرایط جنگ اقتصادی چرخ‌های اقتصاد را به حرکت درآورده و می‌چرخانند.

او با اشاره به اینکه در عین حال به برخی مشکلات جامعه کارگری از جمله تامین مسکن تصریح کرد: با جلب مشارکت کارفرمایان در ساخت مسکن کارگری، می‌توان شرایط مناسبی را برای خانه دار شدن این قشر پرتلاش فراهم کرده و در عین حال به حوزه ساخت و ساز رونق بخشید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.