آتش بس در نوار غزه با وساطت مصر و قطر

یک مقام در گروه‌های مقاومت فلسطینی از توافق بر سر آتش‌بس از بامداد چهارشنبه خبر داد.

پس از ساعاتی تنش در پی شهادت «خضر عدنان» در زندان اسرائیل، یک مقام در گروه‌های مقاومت فلسطینی از توافق بر سر آتش‌بس از بامداد چهارشنبه خبر داد.

به گزارش «الجزیره»، این منبع این تأکید کرد که آتش بس همزمان و مشروط به تعهدات طرفین است و با تلاش چند طرف برای وساطت تحقق یافته است.

در پی آن آرامش در نوار غزه برقرار شد، هرچند حدود ۲ ساعت بعد از آغاز آن، دو راکت از غزه به سمت اراضی اشغالی شلیک شد.

سخنگوی جهاد اسلامی ضمن قدردانی از عملکرد ستاد عملیات مشترک گروه‌های مقاومت، گفت که یکی از درگیری‌ها با اشغالگران تمام شد، اما مسیر مقاومت ادامه خواهد داشت.

پیش از نیروی هوایی رژیم صهیونیستس حملاتی را به مواضع گروه‌های مقاومت در نوار غزه انجام داد و در پاسخ، گروه‌های مسلح فلسطینی راکت‌های بیشتری را به مناطق پیرامون نوار غزه شلیک کردند. ارتش رژیم صهیونیستی با انتشار بیانیه‌ای رسمی ادعا کرد که یک اردوگاه آموزشی جنبش حماس را بمباران کرده است. نیرو‌های مقاومت نیز اعلام کردند که منطقه عسقلان را بمباران کرده‌اند.

روزنامه صهیونیستی «معاریو» تأکید کرد که در درگیری‌ها از صبح سه‌شنبه بیش از ۷۰ راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین شلیک شده است. کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی نیز در تحلیلی تأکید کرد که برد راکت‌های فلسطینیان در حال افزایش است و اولین بار است که منطقه مرحاویم با فاصله ۲۳ کیلومتری از نوار غزه هدف قرار می‌گیرد. در این حملات دست‌کم ۵ صهیونیست زخمی شده‌اند. این در حالی است که گزارشی درباره اصابت فلسطینیان در حمله رژیم صهیونیستی منتشر نشده است.

همچنین اسماعیل هنیه از تماس‌های مصر و قطر برای وساطت جهت توقف درگیری‌ها خبر داد. خضر عدنان از سران جنبش جهاد اسلامی روز گذشته در اعتصاب غذای ۸۶ روزه به شهادت رسید. وزارت بهداشت در نوار غزه پس از گذشت ساعت‌ها از بمباران مناطقی از این باریکه اعلام کرد یک فلسطینی به شهادت رسید و پنج تن دیگر زخمی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار