حنا ربانی کهر:

پاکستان آماده همکاری برای تعامل با طالبان است

معاون وزیر امور خارجه پاکستان با دبیرکل سازمان ملل متحد درباره تحولات افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

حنا ربانی کهر، معاون وزیر امور خارجه پاکستان، در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، بر تمایل کشورش به همکاری با جامعه جهانی برای ایجاد یک «روند معتبر» تعامل با افغانستان زیر کنترل طالبان تاکید کرده است.

وزارت امور خارجه پاکستان روز سه‌شنبه، ۱۲ ثور، با نشر توییتی از دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد در حاشیه نشست دوحه خبر داده است.

حنا ربانی کهر، معاون وزیر امور خارجه پاکستان، در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، بر تمایل کشورش به همکاری با جامعه جهانی برای ایجاد یک روند معتبر تعامل با افغانستان تحت کنترل طالبان تاکید کرد.

کهر افزود روند مورد نظر پاکستان بر رسیدگی به نیازهای فوری بشردوستانه شهروندان افغانستان و ایجاد فرصت‌های اقتصادی پایدار برای آنان متمرکز است.

از سوی دیگر ربانی در حاشیه نشست دوحه با نمایندگان کشورهای امریکا، روسیه و چین در امور افغانستان نیز دیدارهایی داشته است.

این در حالی است که آنتونیو‌ گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، روز سه‌شنبه، ۱۲ ثور، پس از برگزاری دو روز نشست در دوحه، پایتخت قطر که در پشت درهای بسته برگزار شده بود، در یک‌ نشست خبری ظاهر شد و گفت که این نشست به هدف ایجاد یک راهکار مشترک بین‌المللی برای رسیدگی به اوضاع افغانستان بود و در مورد به رسمیت شناختن طالبان نبوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار