طرح گرنت فناوری را بهتر از گذشته اجرا می کنیم

سرپرست معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: نگاه به فناوری با هدف ایجاد ساختاری منسجم و با همکاری حوزه‌های دیگر خواهد بود.

رضایی فر سرپرست معاونت فن آوری و نوآوری وزارت علوم در نشست خبری هفدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهائی گفت: معاونت فن آوری وزارت علوم  از پارک‌های علم و فناوری حمایت بیشتری خواهد کرد، بنابراین جریان‌های تازه‌ای در زیست بوم فن آوری ایجاد خواهد شد. 

او بیان کرد: طرح گرنت فناوری را بهتر از گذشته اجرا خواهیم کرد. نگاه به فناوری با هدف ایجاد ساختاری منسجم و با همکاری حوزه‌های دیگر مانند صنعت و کشاورزی خواهد بود و در این راه تفاهم نامه‌های مختلفی در این راستا به امضا رسیده است. 

وی ادامه داد: معتقدم که باید بازار فناوری در تمام مناطق ایران ایجاد شود. بازار‌های سهام برای کسب و کار‌های نوپا ایجاد می‌شود و بیمه‌های پژوهشی با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری در حال تدوین و تکمیل است.

رضایی فر افزود: حمایت از جایزه ملی یونسکو و جشنواره شیخ بهایی از جمله کار‌های وزارت علوم است. توسعه و رشد فضای مالی کسب و کار‌های نوین از دیگر اهداف وزارت علوم محسوب می شود.

قاسم مصلحی رئیس جشنواره شیخ بهائی گفت: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان پایه گذار مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری کشور است. 

او بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۵۰۰ نفر در شهرک علمی و تحقیقاتی شاغل هستند. ارتباط مناسب بین عناصر زیست بوم فناوری و نوآوری شکل گرفته است. 

او ادامه داد: جشنواره شیخ بهائی از سال ۷۷ آغاز شده است و رونق بخشیدن به کسب و کار‌های فناوری، زمینه سازی برای اثرگذاری اقتصاد دانش بنیان، جهت دهی به فعالیت‌های فناورانه از جمله اهداف برگزاری این دوره  ازجشنواره شیخ بهائی است. 

برچسب ها: وزارت علوم ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار