مختاری مطرح کرد؛

۳۱ رویداد گردشگری متقاضی ثبت در فهرست رویداد‌های گردشگری کشور

رئیس رویداد‌های دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: ۳۱ رویداد گردشگری استان‌های کشور برای ثبت در تقویم رویداد‌های گردشگری آماده هستند.

رئیس اداره ترویج و رویداد‌های دفتر توسعه گردشگری داخلی گفت: در حال حاضر ۳۱ رویداد گردشگری استان‌های کشور برای ثبت و اجرا در تقویم و سامانه رویداد‌های گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آماده هستند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مراسم تعزیه نظنز، قالیشویان مشهد اردهال شهرستان نیاسر و نیز مراسم گلاب‌گیری قمصر کاشان اشاره کرد که به زودی پس از مطرح شدن در جلسه شورای ثبت، وارد مرحله ثبت نهایی و ورود به سامانه رویداد‌ها خواهند شد.

سید سجاد مختاری با بیان این خبر گفت: با عنایت به تکمیل مدارک و مستندات مربوطه، ۳۱ رویداد گردشگری از جمله مراسم تعزیه نظنز، قالیشویان مشهد اردهال شهرستان نیاسر و نیز مراسم گلاب‌گیری قمصر کاشان، به زودی در سامانه و تقویم رویداد‌های گردشگری کشور ثبت خواهند شد تا هموطنان بتوانند سفر‌های داخلی هدفمندی را تجربه کنند.

به گفته مختاری با توجه به وجود رویداد‌های گردشگری متنوع از جمله جشنواره‌های مربوط به برداشت محصولات کشاورزی، موضوعات فرهنگی، نمایشگاه‌ها و غیره، هر یک از برنامه‌های پیشنهادی استان‌ها باید از مراحل ثبت گذر کنند.

رئیس اداره ترویج و رویداد‌های دفتر توسعه گردشگری داخلی افزود: بررسی اولیه رویداد، تایید و سطح‌بندی در دبیرخانه ثبت و نیز تصویب در شورای ثبت بخشی از فرآیندی است که یک رویداد استانی برای ورود به سامانه رویداد‌های کشور طی خواهد کرد.

او ادامه داد: از زمان آغاز به کار سامانه تقویم رویداد‌های گردشگری کشور در بهمن ماه سال گذشته تاکنون بالغ بر ۱۷۷ درخواست ثبت رویداد در تقویم رویداد‌های گردشگری کشور از سراسر استان‌ها در سامانه درج شده است که از این تعداد ۳۱ رویداد هم‌اکنون سطح‌بندی شده و در حال تکمیل نهایی مستندات جهت طرح در شورای ثبت هستند.

مختاری خاطرنشان کرد: جشنواره فرهنگ عشایر ایران زمین یا کوچ، آیین سنتی خطبه‌خوانی خدام در شب شهادت علی ابن موسی‌الرضا (ع)، جشنواره گلاب‌گیری قمصر کاشان، مراسم قالیشویان مشهد اردهال، جشنواره برفی دنا و ... تنها بخشی از رویداد‌های در حال ثبت در سامانه مورد نظر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۱۲:۴۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
مشاهیر و شاعران ثبت جهانی شوند تا همسایگان ایران مصادره نکنند
آخرین اخبار