معاون فرماندار هندیجان گفت: در صورت وقوع آتش سوزی در اراضی و منابع طبیعی عملیات اطفای  حریق به سرعت با استفاده از ظرفیت و امکانات تمامی دستگاه‌ها انجام می‌شود.

مسعود دریائی معاون فرماندار هندیجان می‌گوید: منابع طبیعی و محیط زیست متعلق به همه ما است که بر زندگی و سلامت مردم و حتی نسل‌های آینده تاثیرگذار بوده و نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه و جدیت بیشتری در جهت حفاظت و تقویت آن است.

او گفت: بر اساس قانون مدیریت بحران در صورت وقوع آتش سوزی در مراتع و اراضی، تمامی دستگاه‌ها موظف هستند نهایت همکاری را از نظر امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری به عنوان متولی امر داشته باشند.

معاون فرماندار هندیجان با تاکید بر نقش مدیریت بحران فرمانداری به عنوان هماهنگ کننده بین دستگاه‌ها در هنگام بروز حوادث بحرانی ادامه داد: اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باید با همکاری دبیر بحران فرمانداری نسبت به برنامه ریزی و سناریونویسی برای حوادث احتمالی اقدام نمایند تا در صورت وقوع آتش سوزی در منابع طبیعی و اراضی کشاورزی، عملیات اطفاء حریق به سرعت با استفاده از ظرفیت و امکانات تمامی دستگاه‌ها انجام شود.

آقای دریائی گفت: اطلاع رسانی و ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان توسط جهاد کشاورزی با همکاری دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی به منظور جلوگیری از آتش زدن کاه و کلش اراضی کشاورزی بعد از برداشت محصول، آمادگی نیرو‌های جمعیت هلال احمر، انتخاب افراد معتمد و مطلع در روستا‌ها توسط منابع طبیعی و ایجاد تعامل با آن‌ها به منظور شناسایی افرادی که عمدا موجب بروز آتش سوزی در محیط زیست می‌شوند انجام شده است.

به گفته معاون فرماندار هندیجان؛ با توجه به اینکه طبق گزارش اداره منابع طبیعی شهرستان عمدی بودن آتش سوزی در روستای غوله احراز شده است، متخلفین شناسایی و به مراجع قضایی جهت برخورد قانونی معرفی شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.