صدور موافقت اصولی برای احداث ۴۵ طرح گردشگری در گیلان

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از صدور موافقت‌نامه اصولی برای ایجاد۴۵ طرح گردشگری در گیلان خبر داد.

زهرا جهانی گفت: نشست کمیته فنی بررسی و ارزیابی طرح‌های متقاضی سرمایه‌گذاری به منظور ایجاد تأسیسات زیرساختی گردشگری در استان گیلان در دفتر معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان برگزار شد.

معاون سرمایه‌گذاری و تامین منابع اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: در این نشست که با حضور اعضا برگزار شد، با بررسی ۷۱ طرح متقاضی، صدور موافقت‌نامه اصولی برای ۴۵ طرح زیرساختی مورد موافقت قرار گرفت.

جهانی گفت: این طرح‌ها شامل، ۱۱مجتمع گردشگری، ۵ هتل، ۱ مهمانپذیر، ۱۷ اقامتگاه بوم‌گردی، ۶ اقامتگاه سنتی، ۵ سفره خانه سنتی می‌باشد.

او اضافه کرد: پیش‌بینی اولیه میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های مذکور مبلغی بالغ بر ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال بوده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها مجموعا برای حدود ۵۱۰ نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد گردید.

جهانی همچنین افزود: از درخواست‌های مذکور ۹ پرونده مربوط به تغییر کاربری اراضی بوده که با توجه به ضوابط و مقررات جاری درکمیته یادشده با ۸ پرونده مخالفت گردید و با تغییر کاربری ۱ پرونده به دلیل داشتن پروانه مسکونی و کاربری مسکونی در طرح هادی در سنوات گذشته موافقت گردید و۶ عرصه ملی که از سوی امور اراضی معرفی و از طریق سرمایه‌گذاران پیگیری شد با موقعیت مکانی ۶ پرونده موافقت و مقرر شد پس از اعلام قابلیت واگذاری عرصه از سوی منابع طبیعی کمیته یاد شده پس از بررسی اهلیت فنی و اهلیت اعتباری سرمایه گذار نسبت به صدور موافقت اصولی اقدام شود.

شایان ذکر است با ۹ پرونده بدلیل عدم ارائه مستندات لازم و عدم شرایط طرح در کمیته و ۴ پرونده بدلیل نداشتن راه دسترسی مناسب و دارای کاربری زراعی و شالیزاری مخالفت گردید

برچسب ها: گردشگری ، صدور مجوز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
دزد افتاده به جون جنگل و کشاورزی ، همه چیز رو داره ویران میکنه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اخ جون گیلان میشه اروپا