افسر سابق پلیس فدرال آمریکا به اتهام دخالت در حمله به ساختمان کنگره بازداشت و تفهیم اتهام شد.

دادگاهی در واشنگتن یک مامور سابق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) را به مشارکت در ماجرای حمله طرفداران افراطی دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق این کشور به ساختمان کنگره متهم کرد.

به گزارش الجزیره انگلیسی، جارد وایز ۵۱ ساله که از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷ میلادی بازرس اف بی آی بود، روز دوشنبه بازداشت و تفهیم اتهام شد و سپس به قید وثیقه به طور مشروط آزاد شد.

بر اساس محتویات پرونده وایز، او به چهار بزه انتسابی از جمله ورود غیرقانونی به یک ساختمان ممنوعه و رفتار‌های غیرمتعارف متهم شده است.

بر اساس تصاویر دوربین‌های مداربسته امنیتی ساختمان کنگره آمریکا، وایز با عبور از ورودی در سنای آمریکا، دست خود را به نشانه پیروزی بلند می‌کند.

همچنین در تصاویری که از طریق دوربین لباس یکی از ماموران امنیتی ساختمان کنگره گرفته شده است، وایز ضمن توهین به ماموران ساختمان الفاظ رکیکی به زبان می‌آورد و آن‌ها را نازی و ماموران گشتاپو خطاب می‌کند.

در این تصاویر همچنین وایز طرفداران ترامپ را به کشتن ماموران امنیتی ساختمان کنگره تحریک و تشویق می‌کند.

تاکنون در رابطه با حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا در روز ششم ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی، برای بیش از یک هزار نفر پرونده قضایی تشکیل شده است. در این حادثه پنج نفر کشته و ۱۴۰ افسر پلیس نیز مصدوم شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار