مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری از افزودن دو سطح درآمدی برای افراد زیر ۴۰ سال به این صندوق خبر داد.

حسین تراکمه در همایشی به مناسبت روز ملی شورا‌ها در شهرکرد اظهار داشت: رسالت اصلی این صندوق، بیمه نمودن افرادی است که به واسطه شغل یا محل سکونتشان، شرایط بیمه شدن و یا توانایی پرداخت آن را ندارند.

وی افزود: بنابراین تمامی بانوان و آقایان فاقد بیمه اجتماعی با شرایطی ساده و پرداخت مبالغی اندک می‌توانند در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر عضو و از مزایای مختلف آن بهره‌مند شوند.

تراکمه با اشاره به ضرورت عضویت جوانان ۱۸ سال به بالا در این صندوق، اضافه کرد: دریافت بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت برای بازماندگان و نقل و انتقالات سوابق بیمه ای از جمله مزایای عضویت در این دستگاه به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: اگر افراد در این صندوق نسبت به پرداخت به موقع حق بیمه خود اقدام نمایند سوابق مطلوبی، شامل حالشان می‌شود و زودتر بازنشسته خواهند شد و اگر درجایی نیز مشغول به کار شوند این سابقه قابل انتقال به تمامی صندوق‌های فعال در کشور خواهد بود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: مبالغ حق بیمه در صندوق بیمه اجتماعی از سالیانه ۷۵۰ تا ۳۰۶۰ هزار تومان می‌باشد یعنی ماهیانه ۶۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲۵۵ هزار تومان؛ که البته ۲ برابر حق بیمه توسط دولت پرداخت می‌شود.

وی اضافه کرد: امسال با کمک دولت، دو سطح ویژه به سطوح درآمدی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزوده شده است که برای افراد زیر ۴۰ سال و این اقدام در راستای تقویت این صندوق برای پرداخت حقوق مکفی و مستمری بگیران است.

تراکمه با اشاره به اقدامات مطلوب صورت گرفته در دولت سیزدهم، ادامه داد: اجرای کامل قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، اعضای تسهیلات قرض الحسنه به مستمری بگیران، اعطای بیمه تکمیلی درمان برای مستمری بگیران، افزایش ۲۵ تا ۹۲ درصدی سطوح درآمدی و میانگین ۵۹ درصدی و بیمه رایگان مادران دارای ۳ فرزند و بیشتر و... از جمله اقداماتی است که در دولت سیزدهم به وقوع پیوسته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۱۶:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
با سلام. مهندس تراکمه یکی از بهترین مدیران استانی هست که با جدیت پیگیر مطالبات و مشکلات بیمه شدگان صندوق بیمه روستائيان و عشایر میباشد آرزوی سلامتی برای ایشان دارم
آخرین اخبار