رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۳۳ فقره پرونده تخلف چرای زودرس دام در مراتع این شهرستان تشکیل شده است.

مصطفی چترآذر رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه گفت: کارشناسان این اداره در پایش‌های خود از مراتع این شهرستان، این تعداد پرونده تخلف را برای دامداران  که قبل از شروع فصل چرا، ۳۳ گله گوسفند دام غیرمجاز را برای چرا به مراتع برده بودند، تشکیل دادند.

وی اضافه کرد: در مجموع پرونده‌هایی نیز که حاضر به تمکین نبودند، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی ارسال شد و بیش از ۲ هزار واحد دامی از سطح مراتع اخراج شدند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اشنویه ادامه داد: بیش از ۱۲۵ هزار واحد دامی از مراتع این شهرستان استفاده و بخش اعظمی از گوشت و مواد لبنی منطقه را تامین می‌کنند.

چترآذر اضافه کرد: همچنین در این مدت ۱۰ فقره پرونده تخریب و تصرف عدوانی اراضی ملی تشکیل و متخلفین به مراجع قضایی معرفی شدند.

به گفته وی در راستای پیشگیری از تصرف نیز پنج مورد قلع و قمع اشجار با مساحت بیش از ۲۴ هزار مترمربع در اراضی ملی توسط یگان حفاظت صورت گرفته است.

وی یادآور شد: سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی اشنویه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.