هنرستان‌های استان همدان تجهیز شدند

معاون آموزش متوسطه آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: هنرستان‌های استان همدان با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان تجهیزشدند.

احمد آقامحمدی افزود: ۱۵۳ هنرستان در استان همدان وجود دارد و ۱۹ منطقه استان نیز تحت پوشش هنرستان‌های فنی‌حرفه‌ای و کار و دانش قرار دارند. ۲۳ هنرستان فنی‌وحرفه‌ای و ۷۰ هنرستان کارودانش در سطح استان همدان فعالیت می‌کنند.

آقامحمدی با بیان اینکه یکی از مباحث مهم در توسعه رشته‌های هنرستانی این است که رشته‌ها براساس آمایش سرزمینی باشند، ادامه داد: توسعه رشته‌های هنرستانی براساس آمایش منطقه و زیست بوم در دستور کار قرار دارد در همین راستا رشته کشاورزی در شهر سامن وجود دارد چراکه باغ گردو در آن منطقه زیاد است همچنین از آنجایی که ملایر، شهر مبل منبت است، رشته چوب در یکی از هنرستان‌های این شهر ایجاد شد.

او بیان کرد: جهادکشاورزی هنرستانی تأسیس کرده که کاملاً دولتی و زیر نظر ماست و وظیفه آموزش هنرجویان در حوزه کشاورزی را بر عهده دارند در همین راستا سایر ارگان‌ها نیز می‌توانند براساس نیاز و حوزه فعالیت خود در این امر مشارکت داشته باشند؛ به عنوان مثال میراث فرهنگی می‌تواند هنرستانی وابسته به سفال در شهر لالجین داشته باشد یا اینکه بهزیستی هنرستانی برای آموزش روش‌های مراقبت از افراد با نیاز‌های ویژه تأسیس کند تا هنرجویان پس از تحصیل وارد بازار کار و فعالیت اقتصادی شوند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان اظهار داشت: افرادی که به هنرستان می‌روند معمولاً به راحتی وارد بازار کار می‌شوند و درآمد خوبی دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار