احتمال موافقت بازگشت سوریه به اتحادیه عرب در نشست ریاض

دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که بازگشت سوریه به این اتحادیه در نشست آتی در پایتخت عربستان بسیار محتمل است.

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد که بازگشت سوریه به این اتحادیه در نشست آتی در پایتخت عربستان بسیار محتمل است.
 
به گزارش اسپوتنیک، ابوالغیط تاکید کرد که بازگشت دمشق به کرسی خالی خود از سال ۲۰۱۱ با نشست و گفت و گو و سپس توافق بین کشورهای عضو اتحادیه عرب آغاز می شود و پس از آن دعوت نامه ای به سوریه ارائه می شود.
 
وی افزود: در این حالت سوریه در نشست دیگر وزرا شرکت می کند و به همه فعالیت های اتحادیه عرب باز می گردد. با توجه به فعالیت‌ها، تماس‌ها، پیگیری‌ها و تحرکات موجود احتمال بازگشت سوریه بالا است. نشست آتی سران کشورهای عربی قرار است نوزدهم ماه مه در ریاض برگزار شود.
 
دبیر کل اتحادیه عرب پیشتر گفته بود بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و مشارکت آن در نشست آتی سران عرب هنوز قطعی نشده است. وی گفته بود بشار اسد، رئیس جمهور سوریه نبرد را بُرد؛ وقتی آن را سال‌ها پیش از نظر نظامی (به نفع دولت) یکسره کرد و وقتی مخالفان نتوانستند وارد دمشق شوند، حکومت سوریه موفق شد.
 
جمال رشدی، سخنگوی دبیرکل اتحادیه عرب هم تصریح کرد، ابوالغیط با قدردانی از وزیر خارجه اردن جهت پیگیری کشور‌های عربی درباره پرونده سوریه، تاکید کرد که اتحادیه عرب آماده همه گونه همکاری پیرامون مسئله سوریه است.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار