مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از روسیه خواست از تشدید تنش‌ها به دلیل حمله به کاخ کرملین اجتناب کند.

حمله پهپادی دیروز اوکراین به کاخ کرملین با هدف ترور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خشم مسکو را برانگیخته است. به همین دلیل تشدید تنش‌ها میان دو طرف اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد. با این حال، اروپایی‌ها به دنبال کاهش تنش با روسیه در این زمینه هستند. 

به گزارش تل تریدر، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد ما از روسیه می‌خواهیم از حمله پهپادی اوکراین به کاخ کرملین به عنوان دستاویزی برای تشدید تنش‌ها با این کشور بهره نگیرد. 

بورل در گفتگو با خبرنگاران پیش از نشست کمیته روابط خارجی و توسعه اتحادیه اروپا در بروکسل خاطر نشان ساخت: من با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در این باره گفتگو کردم. وی تصریح کرد کی یف پشت این حمله نبوده است. 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه با اشاره به جزئیات بیشتر در گفتگو با رئیس جمهور اوکراین افزود: زلنسکی به من اطمینان خاطر داد اوکراین منحصراً در خاک خود می‌جنگند و حملات رخ داده در خاک روسیه کار این کشور نیست. 

این در حالی است که مسکو پس از متهم ساختن اوکراین در این حادثه، ایالات متحده را نیز طراح این حمله معرفی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
اتحادیه اروپا مساوی شده با اتحادیه شیادان و کذابان و شیاطین جمعی بین المللی دنیا را به هم ریختند که انشالله پوتین نابودتون نماید بشریت از شر و ظلم شما شیادان راحت شود
آخرین اخبار