پوتین: اقتصاد روسیه از بسیاری کشورهای غربی بهتر است

رئیس‌ جمهور روسیه اعلام کرد که وضعیت اقتصادی در این کشور از بسیاری از کشورهای غربی وضعیت بهتری دارد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه امروز (پنج‌شنبه) در نشستی کاری با «ماکسیم رشتنیکوف» وزیر اقتصاد، گفت که سطح تورم و بدهی‌ها در این کشور در مقایسه با بسیاری کشور‌های غربی سطح بهتری دارد.

به گزارش آرتی، پوتین در اظهارات خود درباره بدهی‌ها گفت: «این رقم در آمریکا ۱۲۱.۷ درصد تولید ناخالص داخلی است، بدهی منطقه یورو به ۹۰.۹ درصد، کل بدهی آلمان و فرانسه به ترتیب ۶۶.۵ و ۱۱۱.۱ درصد است و بنابراین عدد  ۱۴.۹ درصد برای روسیه یک شاخص خوب است.»

پوتین همچنین با اشاره به نرخ تورم در روسیه گفت که این آمار در مقایسه با بسیاری از کشور‌های دیگر - از جمله در غرب - پایین است و افزود: «تا ماه مارس، تورم در روسیه ۳.۵ درصد، در آلمان ۷.۴ درصد و کل منطقه یورو ۶.۹ درصد ثبت شده است، در حالی که تورم در فرانسه و آمریکا به ترتیب ۵.۷ درصد و ۵ درصد بوده است.»

داده‌های بانک مرکزی به نقل از رسانه‌های روسیه در ماه مارس نشان داد که بدهی خارجی این کشور به پایین‌ترین سطح خود از سال ۲۰۰۷ رسیده است. طبق گزارش‌ها، این بدهی در سال گذشته با ۲۱.۱ درصد کاهش به ۳۸۰.۵ میلیارد دلار رسیده است که نشان دهنده کاهش ۱۰۱.۸ میلیارد دلاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
مرحبا به پوتین که حواسش به همه چیز هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
عمو پوتین هرکدام از کشورهای غربی بجای روسیه بودند صد بار تا به حال ویران و اثری از آنها نبود و مردمش یکدیگر از قحطی گرسنگی خورده بودند بر منکرش لعنت ابدی جنگ صد کشور با روسیه تنها
آخرین اخبار