ارائه هرگونه خدمات و همکاری به فعالان تور‌های غیرمجاز در استان ممنوع است و با برگزارکنندگانی که مرتکب این تخلف شوند برخورد جدی خواهد شد.

  رئیس گروه دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه میان انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، انجمن صنفی رانندگان برون شهری و انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری استان گفت: هم‌اکنون ٥٨ دفتر خدمات مسافرتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان وجود دارد که مجری برگزاری تور‌های گردشگری هستند.

 تیمور خالدی با بیان اینکه ٩٥ راهنمای گردشگری کارت‌دار در کنار این دفاتر فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: تمامی راهنمایان گردشگری که کارت دریافت می‌کنند دوره‌های تخصصی خود را گذرانده و در زمینه راهنمای گردشگری فرهنگی و طبیعت‌گردی فعالیت می‌کنند.

او با تاکید بر اینکه تمامی تور‌ها و دفاتر باید از راهنمایان دارای مجوز استفاده کنند، افزود: آسیب به محیط‌زیست، نداشتن بیمه، عدم امنیت و ایمنی گردشگران از جمله آسیب‌هایی است که تور‌های غیرمجاز به دنبال دارند.

خالدی عنوان کرد: دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی موظف هستند از هرگونه ارائه خدمات، همکاری و... به فعالان تور‌های غیرمجاز در فضای مجازی خودداری نمایند.

رئیس گروه دفاتر گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: در این جلسه مقرر شد تقویم گردشگری و روادید‌های گردشگری استان به انجمن شرکت‌های مسافربری و انجمن صنفی رانندگان برون شهری استان برای اطلاع ارسال شود.

او بیان کرد: همچنین اداره‌کل راهداری، حمل و نقل و پایانه‌ها، انجمن صنفی شرکت‌های مسافربری و انجمن صنفی رانندگان برون‌شهری از ارائه صورت‌وضعیت به رانندگانی که با تور‌ها و سفر‌های غیرمجازی همکاری می‌نمایند خودداری نموده و مشخصات راننده، فرد یا افراد برگزارکننده تور غیرمجاز را به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سایر ارگان‌های امنیتی و انتظامی کردستان برای اعمال قانون ارسال نمایند.

خالدی با اشاره به تداوم بازدید‌ها و نظارت‌ها بر واحد‌های فعال گردشگری در استان گفت: از علاقه‌مندان به سفر و تور‌های کردستان‌گردی درخواست می‌شود ضمن استفاده از مراکز مجاز در هنگام سفر، از حضور تورلیدر دارای کارت، بیمه سفر و مجوز دفاتر خدمات مسافرتی اطمینان حاصل نمایند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.